În 2014, au fost 4,5 milioane de turişti ruşi în Turcia. Şi... 30.000 în România, majoritatea în ianuarie, când sărbătoresc Crăciunul pe rit vechi pe Valea Prahovei. Pe litoralul românesc nu s-a vorbit mai deloc limba rusă. Şi nici nu sunt şanse să o auzim prea curând.
Aurelian Marin, președinte Asociația Națională a Agențiilor de Turism: „Din cei care mergeau în Antalya, șansele sunt minime. Dacă vorbim de piața rusă în general, acolo există clienți și pentru România. Procesul o să dureze și să nu uităm că azi nu avem bugete de promovare pentru piețele externe. România nu este cunoscută ca destinație turistică pe piața rusă.”
Anca Pavel Nedea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism: „Noi o să continuăm acţiunile așa cum am promis jucătorilor din mediul privat. Am reuşit în două săptamâni să asigurăm participarea la târgul de turism din martie de la Moscova pe care nu-l aveam în agendă. Urmează un info-trip pe teritoriul României cu bloggeri, media din Rusia.”
Ruşii aveau parte în Antalya de pachete all-inclusive, segment prea puţin dezvoltat în România.
Alin Burcea, reprezentant agenţie de turism: „All inclusive în realitate nu însemnă că stai în țarc și mănânci de dimineață până seara. All inclusive se pretează în Turcia unde sunt suprafețe mari de 60.000, de 100.000 de metri pătrați în care ești captiv și poți să faci multe lucruri,10 restaurante, sporturi nautice. Ori în condițiile în care noi avem hoteluri cu suprafețe mici. ”
Valentin Racoviţă, reprezentant agenţie de turism: „Nu ar trebui să intrăm în concurenţă cu tipologia de servicii din Antalya, atunci clar o sa fie un fiasco, ar trebui să punem în valoare specificul dobrogean, o altă abordare, dacă vorbim de Litoral. România ar trebui să-şi pună în valoare tradiţiile.”
În medie, fiecare turist rus a cheltuit pentru o vacanţa din Antalya aproape 700 de dolari. În total, peste 2,5 miliarde de dolari.