Starbucks trece la nivelul următor: va pune în vânzare produse de tip fast food
Data publicării:
Practic este o consolidare a unei decizii ceva mai vechi a celor de la Starbucks, dacă ţinem cont că, în prezent, 19% din vânzările magazinului sunt asigurate de produsele alimentare care constă în special în produse de cofetărie. Reprezentanţii companiei vor umple cafenelele pe care le deţin cu gustări bune de consumat în partea de mijloc a zilei sau seara, atunci când clienţii nu au timp să mănânce ceva foarte consistent sau să stea foarte mult la masă.
În misiunea sa de a transforma brandul într-o putere globală, Howard Schultz, fost preşedinte al companiei, declara prin 2000 că Starbucks caută să devină un „McDonald's al cafelei”. Aproape că a izbutit: în ultimul deceniu, a crescut de la 100 de cafenele la peste 20.000, în 60 de ţări.
Achiziţia recentă a brutăriei La Boulange este prima mişcare strategică făcută în direcţia diversificării ofertei, aşa încât Starbucks va avea în meniu câteva tipuri de sandvişuri şi salate, inclusiv specialităţi vegetariene, dar şi cu carne de curcan sau orez brun.
Trebuie spus că şi McDonald's şi alte lanţuri de profil au intrat pe teritoriul Starbucks şi au deja tendinţa de a se transforma în cafenele, cel puţin parţial, aşa că la orizont se poate prefigura un război pe frontul fast-food.