Restaurantele la înălţime au devenit un loc de evadare pentru bucureştenii care s-au săturat de aglomeraţia din barurile obişnuite. Cheia unui astfel de business este amplasarea. În plus, fiecare astfel de restaurant are un anumit specific.
În Centrul Vechi al Capitalei găsim un bar situat pe acoperişul unei clădiri istorice. Un investitor a transformat un depozit într-o terasă de inspiraţie urbană, care atrage într-o zi de weekend peste 600 de persoane. Aici, cocktailul este atracţia principală.
Pentru a atrage clienţi şi iarna, terasele au un acoperiş glisant care transformă o grădină de vară într-un restaurant. Cocktailurile de fructe şi berea sunt înlocuite cu ceaiuri calde, care aduc încasări de câteva mii de euro.
De la terasele pe acoperiş - unde eşti mai aproape de nori şi care aduc aminte de Los Angeles şi New York - şi „wine-barurile”, adică barurile unde se seveşte doar vin, au devenit o obişnuinţă pentru clienţii pretenţioşi. Iar degustările de vin organizate într-o cramă măresc profitul.
Investiţia într-o terasă la înălţime sau un bar tematic depăşeşte 200.000 de euro şi poate fi recuperată, în medie, în 3 ani.