Personaje de miliarde de euro
În 2015, cei mai apreciați și mai aplaudați eroi din lumea animațiilor au fost fără îndoială minionii! Asta după ce filmul creat special pentru ei a intrat în clubul select al producțiilor care au generat încasări de peste 1 miliard de dolari.
Flavius Policală, blogger: „Sunt mai multe motive pentru care au fermecat. În primul rând ei fără îndoială au fost concepuți într-un mod inteligent.”
Emanuel Lăzărescu, critic de film:„Culmea că nu a prins numai la puștime. A prins și la cei mari. Am prieteni care sunt înnebuniți după minioni. Când au auzit că va apărea filmul erau toți așa exaltați. Așa că a prins la toate vârstele.
Flavius Policală, blogger: „Sunt de o năstrușnicie gingasă. Sunt ceva cu totul special.
"Minionii" ocupă locul al treilea în topul filmelor de animaţie cu cele mai mari încasări din toate timpurile, după Frozen şi Toy Story 3. Mai mult, producția în care apar Kevin, Stuart și Bob a devenit cel de-al 23-lea film din istoria cinematografiei mondiale care a depăşit pragul încasărilor mondiale de 1 miliard de dolari.
În prezent, "Minionii" ocupă locul al 15-lea în topul filmelor de orice gen, cu cele mai mari încasări din istorie.
Flavius Policală, blogger: „Succesul lor ca personaje a influențat marketingul, iar ulterior marketingul a susținut succesul lor.
Emanuel Lăzărescu, critic de film: „E greu de spus aici dacă filmul a influențat vânzarea de minioni de toate felurile sau invers.”
Flavius Policală, blogger: „S-au făcut toate acele parteneriate cu mai tot de la firme de catering, pănă la firme producaătoare de cârti. Un șervețel de nas cu minioni. Hai să ne suflăm nasul în minioni, da?
Succesul minionilor a fost atât de mare încât aceștia au apărut rapid pe coperțile celor mai importante reviste ale lumii. Apoi, creatorii de haine și accesorii au lansat colecții speciale dedicate simpaticelor personaje galbene.
Minionii au prins ataât de bine încât un joc cu eroii a căror voce este asigurată de Pierre Coffin a fost descărcat de peste 500 de milioane de ori.
Un alt film care i-a cucerit, rapid, pe puști a fost Regatul de gheață. Deși a avut lansarea la sfârșitul lui 2013, producția continuă să genereze profituri uriașe și în prezent, după ce Elsa și Anna au devenit modele pentru fetițele din întreaga lume.
In 2015, Regatul de gheață a fost animația cu cele mai mari încasări din istorie. Mai mult, melodia „Let It Go", de pe coloana sonora a filmului, interpretată de Idina Menzel, s-a menţinut luni întregi în primele 10 cântece în top Billboard.
Dupa ce filmul a devenit un fenomen printre copii, jucăriile și păpușile Frozen au urmat aceeași traiectorie spectaculoasă. Vânzările au fost peste estimările celor mai optimiști distribuitori. Un studiu realizat de Federaţia Naţională de Retail, din Statele Unite, a descoperit că păpuşa Barbie şi-a pierdut supremaţia. Sondajul a scos la iveală faptul că, de sărbători, 20% dintre părinţii americani au de gând să le cumpere copiilor jucării marca Frozen, pe când doar 16,8% vor cheltui banii pe păpuşi Barbie.
Cea mai amplă campanie de marketing din spatele unei pelicule este, fără îndoială, cea în care sunt promovați Darth Vader, Obi-Wan, Han Solo și maestrul Yoda. În toată lumea sunt estimate vânzări de 20 de miliarde de dolari din proiecții ale filmelor din seria Star Wars, la care se adaugă alte 5 miliarde de dolari, proveniți din vânzarea jucăriilor și a accesoriilor.
Curios sau nu, pentru puștii din întreaga lume, Darth Vader este eroul preferat, chiar dacă este un personaj care luptă împotriva Binelui.
„Are sabie rosie dar mai intai are corpul rosu si casca negru.”
Darius: „Mie imi place de Darth Vader pentru ca este cel mai bun luptator de pe planeta lui.”
„De Darth Vader si Luc.”
Copil: „E unu care si-a pierdut palma cand s-a luptat cu acela rau!”
„Eu cred ca nu exista om de pe planeta asta si nu exagerez si care sa nu se regaseasca intr-un personaj.”
Jucăriile din universul Star Wars sunt mereu la mare căutare. În România cea mai scumpă jucărie de acest fel costă aproximativ 2200 de lei și conține peste 3800 de piese diferite. Și nu doar jucăriile se vând în zeci de milioane de bucăți. Fanii seriei Războiul Stelelor sunt dispuși să plătească sume uriașe pe papuci de casă, tricouri și chiar lenjerie intimă, verde cu maestrul Yoda, sau neagră cu maleficul Darth Vader.
Care sunt previziunile pentru 2016? După lansarea noului film din seria Star Wars se aștepta o creștere uriașă a vânzărilor de jucării care îi reprezintă pe eroii din Războiul Stelelor. Ana, Elsa, Olaf și minionii vor fi și ei greu de detronat. Deși, spun criticii de film, nu este exclus ca în viitorul apropiat să iși facă loc între preferințele puștilor și personaje din Ice Age sau din producții noi care se vor lansa în lunile următoare.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News