Controlul maşinii în derapaj la viteze mari pare o joacă de copii pentru Iulian, un pilot care are doar de câteva luni carnet de şofer.
Iulian conduce o maşină de 450 de cai putere, adaptată special pentru acest tip de curse. Tânărul are doar 18 ani şi practică acest tip de pilotaj de la 15 ani. Driftul este considerat cel mai spectaculos mod de pilotaj.
Maşina a fost modificată pentru drifturi şi l-a costat pe Iulian 20 000 de euro.
„Evident, e ranforsată şi pregătită pentru un astfel de sport. Mă simt într-o altă lume, detaşat de tot ce este în realitate şi trăiesc un vis”, spune Iulian.
Multe din maşinile care participă la curse au caroseria din fibra de sticlă pentru a fi mai uşoare. Chiar şi aşa, maşinile turate par că sfidează legile fizicii, în timp ce întregul circuit se transformă într-un adevărat patinoar.
Sub capotă fierbe apa, iar pe asfalt cauciucurile se tocesc la fiecare tură.
Primul pilot care a făcut astfel de cascadorii a fost un japonez, care a uimit lumea în anii '70. În ultimii ani, tot mai mulţi români intră în astfel de curse şi rup la propriu cauciucurile pentru pasiunea lor.
„La o etapa, în jur de 10 anvelope noi. La campionatul european este un pic mai evoluat, sunt maşini cu puteri mult mai mari”, spune Marius Mitrache, pilot.
În România, acest sport se practică în mod organizat de aproximativ şapte ani, însă chiar şi acum, unii şoferi teribilişti îşi turează maşinile pe marile bulevarde şi le dau de furcă poliţiştilor.