Mallurile au devenit în ultimii ani destinaţia preferată a românilor în zilele libere şi de sărbători. Cine nu pleacă în concediu se relaxează la cumpărături sau în fast food-uri. Iată câteva secrete despre metodele cu care sunt atraşi clienţii în centrele comerciale:
Clienţii care se simt atraşi ca un magnet de mall-uri în timpul liber trebuie să ştie că în spatele vitrinelor este un întreg mecanism care îi face pe vizitatori să stea cât mai mult în magazin şi să cheltuie pe măsură.
Reporter: Ce fac mallurile ca să-şi atragă clienţii în perioada asta spre exemplu?
Valeriu Toma, managerul unei companii care administrează spaţiile comerciale din mall-uri: Mallurile îmbunătăţesc experienţa vizitatorilor prin elemente de marketing senzorial: cromatică, muzică ambientală, temperatură, parfumuri. O gamă largă de elemente.
Efectele se văd în cifre: anul trecut, vânzările centrelor comerciale au crescut cu 15 procente până la jumătate de miliard de euro.
„Ce găsesc, aia îmi iau! Că am bani, că nu am, fac eu rost!”, spune un cumpărător.
Valeriu Toma este managerul unei companii care administrează spaţiile comerciale ale mallurilor. Spune că un alt secret al acestor oraşe în miniatură este să ofere clienţilor tot ce le trece prin cap: de la maşini şi electrocasnice, până mici obiecte de marochinărie.
„În perioada sărbătorilor traficul în centrele comerciale creşte exponenţial. Se poate dubla. În completarea ofertei retailerilor vin insulele, spaţiile comeriale de pe culoarele centrelor comerciale”, spune el.
Cu toate astea, locul preferat de vizitatori rămâne zona cu mâncare, chiar şi de Sărbători.
„70% dintre oamenii care intră într-un mall vin în special pentru restaurante şi fast food-uri. Acesta este şi motivul principal pentru care, în perioada următoare, zona destinată restaurantelor s-ar putea dubla, ajungând la 20% din suprafaţa totală a unui mall”, relatează Cătălin Bălan, reporter Digi24.
Comercianţii spun că reducerea TVA de la 24 la 19% şi creşterea salariilor pentru bugetari au forţat mărirea suprafeţelor comerciale.
„Doar la nivelul lui 2016 am avut o extindere de 76.000 de metri pătraţi, pe lângă inaugurările care au însumat 130.000 de metri pătraţi”, spune Valeriu Toma.
Ca să faceţi o comparaţie, numai extinderea mall-urilor este comparabilă cu suprafaţa a 15 terenuri de fotbal. Anul acesta este programată deschiderea a încă cinci mall-uri în ţară. În total, centrele comerciale din România acoperă 3,2 milioane de metri pătraţi.
Informațiile prezentate în știre au fost furnizate de compania CRBE.