Trenul a întârziat mai bine de 60 de minute. În România, trenul Orient Express oprește la Curtici, în Sinaia și în București.
De la Curtici a plecat la ora programată, dar au fost ceva probleme pe traseu. Din Sinaia, în loc să plece la 12.40, garnitura s-a pus în mișcare abia la 13.26.
Zeci de turiști din toate colțurile lumii își cumpără bilet pentru Orient Express cu un an înainte, chiar dacă prețul nu este deloc de neglijat. Anul acesta, o excursie de șase zile pe ruta Paris – Istanbul costă 7.400 de euro, doar transportul și masa. Cine dorește caviar și băuturi, ajunge să plătească în jur de 10.000 de euro.
Pasagerii vor sta cazați la un hotel de cinci stele din Capitală și vor pleca mâine dimineață, la 08.40, spre Istanbul.
Orient Express, la 130 de ani
În urmă cu 130 de ani, din Gara de Est din Paris pleca pentru prima dată la drum celebrul Orient Express. Cel mai cunoscut tren din istorie parcurgea 2.600 de kilometri şi străbătea întreg continentul de la est la vest, unind Parisul de Istanbul.
Călătoria cu Orient Express-ul de astăzi se face o dată pe an, pe ruta Paris-Istanbul, readucând în memoria turiştilor din toate colţurile lumii traseul celui mai cunoscut tren al tuturor timpurilor.
Trenul este compus din vagoane selecte, confortabile şi luxoase, iar turiştii se bucură tocmai de atmosfera interbelică pe care o oferă interiorul garniturii. Călătoria cu Orient Express-ul durează şase zile. Expresul oprește în Veneția, Budapesta și București. Un veritabil hotel de lux pe roți, trenul are 15 vagoane din anii '20. Sunt restaurate și au tot confortul. În plus, 50 de angajaţi le stau la dispoziție călătorilor la orice oră.
Perioada de glorie a garniturii Orient Extress a fost aceea a anilor 30. Capete încoronate, nobili, diplomaţi, dar şi artişti cunoscuţi ai acelor vremuri plăteau sume exorbitante pentru o călătorie. Declinul a început la finalul anilor 30. În ciuda celor două războaie mondiale, a modificărilor de frontieră și a căderii Cortinei de Fier, „Regele trenurilor” a supravieţuit.