Să presupunem că sunteți șeful unui departament. La compania pentru care lucrați s-a angajat un proaspăt absolvent de facultate, care evident, nu are experiență. O vreme o să stați pe lângă el, dar ca să învețe mai repede, i-ați putea recomanda să citească și ceva cărți sau reviste de specialitate.
Dacă sectorul financiar este cel despre care vorbim, Financial Times ar fi o opțiune. Dar un abonament la această revistă costă cel puțin 23 de euro pe lună. Învățăcelul ar putea să citească și o carte scrisă de Warren Buffet sau de un reputat economist, dar oricum ar fi, specializarea noului angajat presupune anumte cheltuieli.
Alexandra Stroe, co-fondator Bookster: „Bookster e o bibliotecă pentru companii. Avem cărți în bibliotecă, articole, studii de caz, audiobook-uri, materiale video. La noi poți găsi cărți despre vânzări, marketing, IT, dar și cărți de gătit, de beletristică.”
Concret, patronul le face angajaților abonamente care costă între 4 și 5 euro pe lună. Partea bună este că nu va plăti pentru cei care nu folosesc serviciul. Cu sau fără sugestia șefului, angajatul intră pe site și comandă volumele care i se par interesante. În câteva zile, cartea îi este adusă la locul de muncă și transportul este inclus în preț. După 30 de zile, angajatul aduce cartea la locul de muncă și curierul vine să o ducă Înapoi.
E drept, un abonament la Biblioteca Națională nu costă nimic, dar cine vrea să citească trebuie să meargă până acolo.
Bookster a găsit o nișă pe care a reușit să o exploateze. În 2013, doar 10 companii au apelat la acest serviciu, dar anul trecut numărul companiilor abonate pentru angajații lor ajunsese la 144.
O parte dintre aceste companii au sucursale și în afară țării, motiv pentru care în viitor, cei de la Bookster să extindă afacerea cu cărți împrumutate în Polonia, Turcia sau Austria.