În ultimii 20 de ani le-am spus străinilor că România este mereu surprinzătoare, eternă şi fascinantă, i-am chemat să vadă castelul lui Dracula şi Grădina din Carpaţi. Pentru promovare s-au alocat zeci de milioane de euro, dar rezultatele încă se lasă aşteptate.
În medie doar 1,7 milioane de turiști străini vizitează România anual. Autorităţile au simţit că tensiunile din ţările învecinate au schimbat traseul de vacanţă al străinilor. Aşa că au decis să pună mai mult accent pe siguranţa pe care o poate oferi România.
„Am lansat conceptul România destinaţie sigură, ca urmare a ce se întâmplă în această zonă a lumii. România are o creştere în ceea ce priveşte numărul de turişti străini, cu aproximativ 6% faţă de anul precedent”, afirmă Florin Jianu, ministrul Turismului.
„Nu sunt destui bani investiţi în infrastructura turistică, dar cred că România este o ţară sigură. Nu sunt probleme”, a spus un turist.
„Acum suntem într-un mic tur de oraş. Noaptea trecută am fost la o petrecere românească tradiţională. Iar prima dată am fost în Mamaia”, a spus o turistă.
Conflictele din Ucraina au făcut ca turiştii străini să eviteaceastă țară. Peste 40 de nave de croazieră cu turişti americani şi germani, programate să ajungă în acest an la Odesa, au deviat cursul spre Constanţa. Cum nici Bulgaria nu are o imagine foarte bună la capitolul siguranţă, România pare să aibă numai de câştigat.
„Noi românii stăm ceva mai bine la capitolul ăsta, la furturile de maşini stăm mai bine decât ei”, a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism.
„În România nimeni nu le va fura ceva, maşina, nu vor fi înşelaţi la cazare sau la masă”, a adăugat Marius Berca, director al unei agenţii de turism.
Guvernul va aloca în următoarele 12 luni câteva zeci de milioane de euro, din fonduri europene, pentru a promova România în exterior. Se vor face documentare şi emisiuni ce vor fi difuzate de posturi străine, dar şi publicitate în transportul public din marile capitale europene. Ministerul Turismului a lansat şi o competiţie de filme despre România, la care se poate înscrie oricine. Câştigătorii vor participa la târgurile de turism de la Londra, Stuttgart şi Expo Milano.
Campanii de promovare a României
1995: "Eterna şi fascinanta Românie" - 6 milioane de euro
2004: "România, mereu surprinzătoare" - 2 milioane de euro
2009: "Romania, the land of choice" - 1,5 milioane de euro
2011: "Explore the Carpathian garden" – 890.000 de euro
Câţi turişti străini au venit în România
2010: 1,7 milioane
2011: 1,5 milioane
2012: 1,6 milioane
2013: 1,7 milioane