Ministerul Turismului va promova România ca pe o oază de liniște lângă o zonă cu tensiuni

Data publicării:
10489790 804170096290470 479654750687177501 n

În ultimii 20 de ani le-am spus străinilor că România este mereu surprinzătoare, eternă şi fascinantă, i-am chemat să vadă castelul lui Dracula şi Grădina din Carpaţi. Pentru promovare s-au alocat zeci de milioane de euro, dar rezultatele încă se lasă aşteptate.

În medie doar 1,7 milioane de turiști străini vizitează România anual. Autorităţile au simţit că tensiunile din ţările învecinate au schimbat traseul de vacanţă al străinilor. Aşa că au decis să pună mai mult accent pe siguranţa pe care o poate oferi România.

„Am lansat conceptul România destinaţie sigură, ca urmare a ce se întâmplă în această zonă a lumii. România are o creştere în ceea ce priveşte numărul de turişti străini, cu aproximativ 6% faţă de anul precedent”, afirmă Florin Jianu, ministrul Turismului.

„Nu sunt destui bani investiţi în infrastructura turistică, dar cred că România este o ţară sigură. Nu sunt probleme”, a spus un turist.

„Acum suntem într-un mic tur de oraş. Noaptea trecută am fost la o petrecere românească tradiţională. Iar prima dată am fost în Mamaia”, a spus o turistă.

Conflictele din Ucraina au făcut ca turiştii străini să eviteaceastă țară. Peste 40 de nave de croazieră cu turişti americani şi germani, programate să ajungă în acest an la Odesa, au deviat cursul spre Constanţa. Cum nici Bulgaria nu are o imagine foarte bună la capitolul siguranţă, România pare să aibă numai de câştigat.

„Noi românii stăm ceva mai bine la capitolul ăsta, la furturile de maşini stăm mai bine decât ei”, a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism.

În România nimeni nu le va fura ceva, maşina, nu vor fi înşelaţi la cazare sau la masă”, a adăugat Marius Berca, director al unei agenţii de turism.

Guvernul va aloca în următoarele 12 luni câteva zeci de milioane de euro, din fonduri europene, pentru a promova România în exterior. Se vor face documentare şi emisiuni ce vor fi difuzate de posturi străine, dar şi publicitate în transportul public din marile capitale europene. Ministerul Turismului a lansat şi o competiţie de filme despre România, la care se poate înscrie oricine. Câştigătorii vor participa la târgurile de turism de la Londra, Stuttgart şi Expo Milano.

Campanii de promovare a României

1995: "Eterna şi fascinanta Românie" - 6 milioane de euro

2004: "România, mereu surprinzătoare" - 2 milioane de euro

2009: "Romania, the land of choice" - 1,5 milioane de euro

2011: "Explore the Carpathian garden" – 890.000 de euro

Câţi turişti străini au venit în România

2010: 1,7 milioane

2011: 1,5 milioane

2012: 1,6 milioane

2013: 1,7 milioane

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Secretele întunecate din munții dacilor care l-au înfiorat pe Ceaușescu: ce căutau rușii și nemții în...
Digi FM
"Mi-a fost încălcat flagrant dreptul la apărare. Nu trebuie să eliberez nicio casă". Oana Zăvoranu, reacție...
Pro FM
De Halloween nici nu a mai trebuit să se costumeze. Bianca Censori, aproape goală la o petrecere, Kanye West...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Ce este „Şah Hai Mas”, mâncarea cerută de premierul Ciolacu la întâlnirea cu romii
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Un hamster a „evadat” dintr-o școală, într-un balon de plastic. Imaginile, desprinse parcă dintr-un film...
Film Now
Soția lui Bruce Willis reînvață să trăiască alături de actorul care se degradează pe zi ce trece: "Aveam...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani