Primul automobil din lume care are caroserie aerodinamică, numit după inventatorul său, inginerul român Aurel Perşu, a fost brevetat în anul 1923 şi a adunat la bord peste 120 de mii de kilometri.
Automobilul putea atinge 80 de kilometri pe oră, un record la acea vreme. Performanţa românului de a construi o maşină cu un coeficient aerodinamic de 0,24 e greu de atins şi azi.
Din 1997, Muzeul Naţional de Istorie a României din Capitală găzduieşte şi primul automobil înmatriculat în Bucureşti. FN Herstel, o combinaţie între caleaşcă, maşină şi bicicletă pe patru roţi, este un model produs în Belgia, în anul 1900. În România a fost adusă de exploratorul Bazil Assan. Motorul maşinii era unul simplu, acţionat de o manivelă. Farurile semănau cu lampa bunicii - funcţionau pe bază de gaz.
Pentru a vedea maşinile expuse în muzeu, un adult plăteşte 25 de lei, iar elevii şi studenţii 7 lei.