Alexandru are 30 de ani şi e pasionat de aeromodele din copilărie. A avut zeci de aparate de zbor în miniatură, însă cel mai de preţ este elicopterul de acum. Este aparatul care, de-a lungul timpului, i-a adus cele mai multe premii.
Alexandru, concurent: Este un elicopter termic, adică are un motor prin explozie, motor în doi timpi, cântărește cinci kilograme, motorul are undeva la 3.2 cai putere și autonomie de zbor în jur de șapte minute.
Un astfel de elicopter poate executa acrobaţii pe care le fac şi aparatele de zbor adevărate. Pasiunea pentru un asemenea sport necesită, pe lângă mult timp pentru exerciţiu, şi costuri ridicate. Preţul unui aeromodel începe de la câteva sute de lei şi poate ajunge până la sume de ordinul miilor.
A fost a treia ediţie a competiţiei de aeromodelism, la care au participat treisprezece concurenţi.
Vasile Pop, organizator: Concurenții s-au pregătit foarte bine, mult mai bine decât anul trecut și incomparabil mai bine decât la prima ediție.
Probele de concurs au impus anumite mişcări ale aparatelor. Zborul lor nu putea fi precis dacă în spate nu s-ar fi aflat dibăcia pilotului de la sol.
„Pentru proba de începători au fost două figuri. Prima a fost un careu cu întoarcere la 90 de grade și aterizare, după care s-a executat un triunghi cu întoarcere de 180 de grade la jumătatea laturilor de urcare și de coborâre”, spune un concurent.
„A pilota un aeromodel este mai dificil decât a pilota unul în realitate. Eu am pilotat și un avion în realitate... E mai dificil să înveți un aeromodel”, e de părere un alt concurent.
Fie că au luat un premiu sau nu, participanţii au plecat acasă mulţumiţi de experienţa trăită şi convinşi că la competiţia viitoare vor performa mai bine.