Franţa. Moda aduce mai mulţi bani decât industriile de vârf

Data publicării:
moda 2

Casele de modă franceze şi afacerile asociate modei, precum producătorii de bijuterii, ochelari de soare, ceasuri şi cosmetice de lux, generează vânzări mai mari decât industria aerospaţială şi cea a automobilului, potrivit unui studiu comandat de Institutul Francez al Modei (IFM), informează Reuters, preluat de News.ro.

moda 2

 

Vânzările anuale generate de industriile asociate modei cu sediul în Franţa totalizează peste 150 de miliarde de euro. Prin comparaţie, industria aerospaţială generează vânzări de 102 miliarde de euro, iar industria automobilului vânzări de 39 de miliarde de euro. Studiul, realizat de economişti independenţi şi statisticieni de la Institutul Naţional de Statistică şi Studii Economice din Franţa (INSEE), a folosit, de asemenea, date personalizate primite de la clienţi. ”Această industrie (a modei, n.r.) este extrem de subestimată de autorităţile publice”, a spus Ralph Toledano, directorul brandurilor de modă Nina Ricci şi Jean-Paul Gaultier şi preşedinte al Federaţiei Franceze a Designerilor de Haute-Couture şi Prêt-à-porter. ”Francezii nu sunt foarte conştienţi de importanţa pe care o au aceste industrii asupra stilului de viaţă al ţării. În străinătate, pot să vă asigur că oamenii nu vorbesc despre Airbus, ci despre Chanel şi Yves Saint Laurent”, a adăugat Ralph Toledano. Federaţia Franceză a Designerilor de Haute-Couture şi Prêt-à-porter a prezentat acest studiu în colaborare cu reprezentanţii Federaţiei franceze de prêt-à-porter.

Potrivit studiului menţionat, industriile asociate modei angajează în mod direct cel puţin 580.000 de persoane în Franţa şi peste 1 milion de persoane dacă se iau în calcul şi locurile de muncă din domeniile auxiliare, precum Relaţii Publice, modă şi marketing. Studiul a subliniat şi importanţa economică pe care o au cele şase săptămâni pe an ale evenimentului intitulat Săptămâna Modei de la Paris - două pentru prêt-à-porter, două pentru colecţii masculine şi două pentru haute-couture - care generează împreună vânzări anuale de 10,3 miliarde de euro.

Săptămâna Modei de la Paris aduce Franţei şi venituri de 1,2 miliarde de euro ce provin de la vizitatorii care se cazează în hotelurile parziene, mănâncă în restaurantele franceze, cheltuiesc bani pe taxiuri şi alte servicii, în plus faţă de cheltuielile pe care le fac pe articole şi produce ce au legătură cu moda. Acelaşi studiu a ajuns la concluzia că brandurile de modă franceze şi brandurile străine cu participaţie franceză majoritară generează împreună vânzări anuale de 70 de miliarde de euro - această sumă include veniturile obţinute în afara Franţei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Călin Georgescu, TikTok, ratarea bulelor și, mai ales, a...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Imagini document cu prima apariție a lui Gabriel Cotabiță la televiziune. Cântă cu Redivivus pe străzile unui...
Newsweek
Cine e Călin Georgescu care vrea alianță cu Rusia? Tovarăș cu Iliescu, membru într-un Club „secret”
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”