În Europa, mai precis în Marea Britanie numărul utilizatorilor a scăzut cu 4,5%, ceea ce înseamnă o pierdere de 1,4 milioane de persoane. Cifrele sunt cu atât mai critice cu cât perioada luată în calcul este mai mare. Spre exemplu, în ultimele șase luni, Facebook a pierdut nouă milioane de utilizatori în SUA şi două milioane în Marea Britanie.
Îngrijorător pentru compania condusă de Mark Zuckerberg este şi faptul că acelaşi trend se înregistrează şi în ţări precum Candada, Spania, Franţa şi Japonia unde Facebook are printre cei mai mulţi utilizatori.
Analiştii explică acest fenomen prin plictiseala celor care s-au înscris pe site-ul de socializare. Aşa că vechii membri ai reţelei caută ceva nou.
Path este o reţea de socializare pentru telefoanele mobile, fondată de un fost anagajat al Facebook, Dave Morin. Diferenţa faţă de Facebook, este că această reţea limitează numărul de prieteni la 150. Chiar şi în aceste condiţii reţeau câştigă un milion de utilizatori pe săptămână, astfel a reuşit să ajungă la un record de nouă milioane de persoane.
Supapa de refularea a companiei americane este însă America de sud. Acolo Facebook creşte rapid. Doar în luna martie reţeaua s-a îmbogăţit 70 de milioane de utilizatori. Rămâne de văzut dacă noile pieţe vor putea compensa saturarea pieţelor mature.
Cert este că săptămâna viitoare Facebook urmează să-şi prezinte rezultatele financiare, despre care analişti spun că ar putea să fie creştere de la 1,04 miliarde la 1,6 miliarde de dolari. Însă acţionarii sunt mai interesaţi de viitorul companiei, de aceea ei vor dori să afle în special date legate de creşterea bazei de utilizatori şi mai ales dacă veniturile din publicitate şi-au menţinut ritmul de creştere.