După ce a lucrat timp de 12 în mai multe restaurante din Peninsulă, o tânără a adus gustul Italiei în farfuriile românilor. Nicuţa Enache, proprietara unui magazin cu specific italienesc spune că oamenii „sunt curioși, vin și te întreabă din ce zonă e, cum este făcut, vor să și guste aici.”
Din magazinele italienesti nu lipsesc prosecco, paste, ulei sau sos de trufe. Într-unul dintre magazine poți afla chiar de la proprietară cum se pregătesc preparatele italienești.
Clienţii ei sunt tinerii care au fost în vacanţă în zone cu mare tradiţie gastronomică, precum Toscana, Sicilia sau Campania, şi vor să mănânce preparate cu ierburi aromate precum busuioc sau salvie.
Nu este singurul magazin cu specific deschis în ultimii doi ani - pe piaţă sunt deja câteva zeci de astfel de mici supermarketuri. Într-un magazin arăbesc, între cele 200 de produse poţi găsi condimente precum sumak, folosit în salată, sau halva cu fistic. Dar şi specialităţi mai puţin cunoscute. Clienţii acestui magazin sunt fie români care vor bucate orientale, fie cei din comunitatea arabă.
Pe de altă parte, în cazul unui lanţ de magazine ruseşti, publicul e reprezentant de românii care îşi amintesc gustul produselor ruseşti pe care le cumpărau înainte de 1990. Pe rafturi găsim vodcă din Siberia şi caviar, dar şi zeci de sortimente de bomboane cu fructe.
Vânzările merg bine, aşa că până la finalul anului se vor mai adăuga încă patru magazine celor trei existente. Proprietarul, un om de afaceri rus, vrea să dezvolte afacerea din Capitală, după ce în Bulgaria a ajuns deja la 25 de unităţi.