„În era tehnologiei, este politicos să ne anunţăm întârzierea printr-un SMS, printr-un chat, pe una dintre patformele de socializare, sau ar fi de bun gust să dăm un telefon şi să anunţăm personal că întârziem?"
Karina Nagy răspunde:
„De bun gust şi conform Codului de Bune Maniere este să telefonăm persoanei şi să îi dăm toate motivaţiile justificabile şi, bineînţeles, adevărate. Adică nu să minţim persoana la telefon. Să o informăm că întârziem sau poate chiar că nu ajungem la acea întâlnire, folosind chatul de pe una dintre platformele de socializare sau un SMS presupune ca persoana respectivă să îşi dorească atât de mult să se întâlnească cu noi încât să stea cu ochii fixaţi pe telefon. Este prea mult să cerem aşa ceva!
Foarte multe persoane aderă la această idee tocmai pentru că nu îşi asumă responsabilitatea întâlnirii. Şi această fugă de responsabilitate bineînţeles că naşte indolenţă în comportamentul nostru şi nu mai avem o asemenea deschidere, să dăm telefon şi să spunem ce ni se întâmplă...
În niciun caz, dacă vrem să ne anunţăm întârzierea sau absenţa de la o întâlnire sau un eveniment, nu vom folosi o scrisoare electronică. Indiferent că este pe chat sau SMS. Ci pur şi simplu vom telefona persoanei şi îi vom spune ce s-a întâmplat şi ne vom scuza, folosind toate argumentele de rigoare”.
Aşteptăm întrebările dumneavoastră pentru „Consilier de etichetă” pe pagina de Facebook a emisiunii Bonton sau la bonton@digi24.ro.