Invitat în emisiunea „Jurnalul de seară” de la Digi24, președintele Festivalului George Enescu s-a plâns de cele peste 400 de bilete pentru protocol. „Și oamenii nici nu vin”, a arătat Ioan Holender. Fostul director al Operei de Stat din Viena a spus că nu este important dacă la Festivalul George Enescu vin miniștri sau șefi de stat și că nici la Viena nu l-a interesat acest aspect.
„Pe mine mă enervează îngrozitor că sunt locurile libere, pare că nu-i vândută sala. E dată ca protocol. Și Ponta zice dumneavoastră, la Opera din Viena, câte bilete de protocol dați? Zic patru. Două la președinție, dar cu o săptămână înainte trebuie să anunțe că domnul președinte dorește să vină. Dacă nu anunță, vând. Și două la prim-ministru. Ponta zice: eu renunț”, a relatat Ioan Holender.
El a anunțat că pentru ediția din 2015 a Festivalului George Enescu nu vor mai da bilete de protocol și a spus că cine nu plătește biletul nu vine la spectacol, făcând referire la premiera operei „Othello”, de la Opera Națională, unde lojele erau goale.
Ioan Holender, președinte și director artistic al Festivalului George Enescu, a relatat și despre discuția avută cu prim-ministrul Victor Ponta referitoare la asigurarea bugetului pentru ediția următoare a festivalului, cea din 2015, care a fost în pericol de a nu mai fi organizată: „Înțeleg această redimensionare a cheltuielilor de stat, dar dacă considerați că este așa, eu sunt de acord, permiteți-mi să mă urc pe scenă și să anunț ceea ce dumneavostră ați stabilit cu mine. A înghițit în sec, dar a spus: chiar acum, e așa de urgent? Zic: da, pentru că sunt zvonuri, pentru că este o nesiguranță. Cel mai rău e nesiguranța”, a spus Ioan Holender.
Sala Palatului: covoare murdare, pahare de plastic într-un festival de 8 milioane de euro
Ioan Holender a criticat faptul că de la Revoluția din 1989 în România nu s-a construit o sală de concerte și s-a arătat nemulțumit de Sala Palatului.
„România nu a fost în stare în 23 de ani să construiască o sală de concerte decentă și demnă de trecutul acestei țări. În 1888 s-a făcut Ateneul Român, dar noi tot în Sala aia... În '61 când au construit-o avea o anumită valoare estetică pentru timpul acela, e o sală de congrese de partid”, a spus directorul Festivalului George Enescu despre Sala Palatului.
Cu toate acestea, Ioan Holender spune că acum e ușor de adus diferite orchestre, pentru că Festivalul George Enescu este internațional, este „o prezență a șapte orchestre de rang mondial” și toți invitații admiră festivalul.
Ioan Holender a mai spus că nu-l crede pe Sorin Oprescu, primarul general al Capitalei, care promite că se va construi o nouă sală de concerte și că numai ecoul internațional al festivalului a făcut posibilă „decizia pozitivă” a finanțării.
„Dar covoare murdare, pahare de plastic la șampanie, pahare de hârtie, într-un festival de 8 milioane de euro. Sunt șase uși construite în 61, doar două sunt deschise, lumea stă la coadă ca să intre”, a arătat Ioan Holender.
Urmăriţi discuţia în materialul video de mai sus.