Gara de Nord din Bucureşti a fost de nerecunoscut. Peronul de la linia 14, cel mai larg din toată gara, a fost plin de lume. Nimeni nu se grăbea, însă, să prindă vreun tren. Dimpotrivă. S-au relaxat în hamacul instalat chiar pe peron sau şi-au făcut poze lângă vagoanele pictate de artişti grafitti.
„Când am văzut pozele pe Facebook am zis că nu e în România”, spune o participantă.
„E mai vie şi mai frumoasă”, comentează o alta despre Gara de Nord.
Iar la asta au contribuit şi zecile de ateliere care le-au stat la dispoziţie curioşilor. Unii şi-au dorit să plece din gară cu o poză de portofel. Un fotograf le-a îndeplinit dorinţa, într-un decor specific călătoriilor.
„Chiar dacă toţi vin cu aparatul sau poze cu telefonul mobil, probabil le era dor şI de o fotografie pe hârtie”, explică fotograful Răzvan Eugen.
„Oamenii vin de drag acum, nu doar pentru că pleacă undeva, e un loc care îi atrage, nu doar un punct de tranzit”, explică un participant la evenimente.
Alţii au mers în gară să cunoască oameni noi. Şi nu întâmplător. Acolo se leagă multe prietenii şi... chiar poveşti de dragoste. Cu un cronometru la ureche, mulţi necunoscuţi au intrat sub o perdea şi au stat de vorbă timp de două minute. Le-a plăcut atât de mult, încât au cerut să li se prelungească timpul.
„Au fost copii care au interacţionat şi a fost absolut minunat, am fost surprinşi de dorinţa lor de a socializa, am avut pensionari care au fost foarte curioşi”, spune Andreea Chiru, psiholog.
Până şi cei care şi-au dorit o schimbare de imagine au găsit o soluţie pe peron.
Alţii au citit într-un vagon care a recreat atmosfera interbelică a celebrului Orient Express.
Cea mai mare atenţie a atras-o, însă, un vagon de marfă, care după multe ore de muncă a fost transformat în cafenea şi librărie.
„Ce facem noi aici e un exemplu de reconversie. Am luat un obiect ce urma să fie casat şi îl transformăm în ceva util”, explică Ciprian Isac, grafician.
Evenimentul de cultură urbană Train Delivery este o încercare de a aduce în atenţia oamenilor Gara de Nord, cel mai mare nod feroviar al României.