Explicaţiile Emiliei Şercan despre ce s-a întâmplat în culisele emisiunii „Profesioniştii”
Jurnalista Emilia Şercan a dezvăluit că, în timpul înregistrărilor pentru emisiunea "Profesioniştii" din data de 1 aprilie, a cerut de câteva ori ca filmarea să fie oprită pentru a-şi reveni, însă realizatoarea Eugenia Vodă a refuzat.
Emilia Şercan a recunoscut pentru PressOne că a fost copleşită de discuţia din timpul emisiunii şi a cerut o pauză, adăugând că nu a părăsit studioul. „Am cerut de câteva ori să fie oprită filmarea, ca să mă duc să îmi refac machiajul și să revin în emisiune. Eugenia Vodă a refuzat. Mi-a întins pudra ei și mi-a zis să mă așez pe scaun, cu argumentul că "o să te filmeze doar din spate, ca să nu fie scaunul gol". Repet, am cerut să aștepte să mă duc la machiaj, însă filmarea nu a fost întreruptă, în condițiile în care episodul pe care îl relatez se întâmpla puțin după ora 7 seara, iar studioul era rezervat până la ora 10,” a precizat jurnalista.
În ciuda faptului că unul dintre invitaţi s-a ridicat şi a plecat în timpul discuţiei, Eugenia Vodă nu a întrerupt interviul şi a continuat să dialogheze cu Cătălin Tolontan. În plus, realizatoarea a ales să dea pe post toate secvenţele.
Emilia Şercan a explicat că dezbaterea unui episod care a avut în 2008, an în care jurnalista a părăsit Evenimentul zilei pentru a lucra în cadrul trustului Realitatea-Caţavencu, patronat de Vîntu, pentru un salariu lunar de 8500 de euro, i-a provocat ieşirea.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media
„Întotdeauna am considerat o greșeală faptul că am acceptat să plec de la Evenimentul zilei la Realitatea TV. A fost un compromis, așa cum am spus. Singurul.
Am vrut să-mi dau demisia de la Realitatea la circa trei luni după ce mă mutasem în trust. Nu am făcut-o atunci pentru că reușisem să conving, deja, vreo 20 de oameni să se alăture Departamentului de Investigații pe care îl conduceam și simțeam că port o responsabilitate pentru acest lucru. Îi convinsesem să lase niște joburi stabile la Evenimentul zilei, la România liberă, la Gândul, la Jurnalul Național, Antena 1, TVR, ca să mi se alăture.
După ce am plecat de la Realitatea, nu am mai lucrat niciodată cu contract de muncă în presă, nici până în ziua de azi. M-am apucat să fac doctoratul ca să am ceva complicat care să-mi ocupe timpul, dar mai ales mintea, ca să nu o iau razna. Eram aproape convinsă că nu voi mai face presă vreodată până în ziua în care Gabriel Oprea a fost numit premier interimar, în iunie 2015. M-am dus la bibliotecă, am verificat lucrarea, iar după ce am constatat plagiatul, l-am sunat pe Dan Tăpălagă și l-am întrebat dacă vrea subiectul. L-a vrut. Restul muncii mele din ultimii aproape doi ani îl cunoașteți. Iar tot ce am făcut am făcut muncind singură, fără susținerea sau ajutorul unei redacții,” a povestit jurnalista.
"În interviul de la "Profesioniștii", mi-a fost adresată mie prima întrebare și a fost o întrebare grea – despre salariul încasat la Realitatea TV, de 8.500 de euro, informație disponibilă în mediul online de ani de zile. Mă aşteptam să fie abordată această chestiune pe parcursul filmării, dar recunosc că m-a luat prin surprindere că am fost întrebată chiar din prima.
A urmat o remarcă a Eugeniei Vodă pe care o voi parafraza. A invocat un personaj dintr-un film al lui Mircea Daneliuc – Această lehamite –, o femeie care, ca să aibă orgasme, îşi bagă degetele în priză. A spus ceva de genul – "Ca femeia din filmul lui Daneliuc, care băga degetele în priză ca să aibă orgasme, tu, ca să ai satisfacții profesionale, iei scalpul unor oameni puternici".
La această afirmație, în ochii mei s-a citit oroare, iar realizatoarea a zis că nu trebuie să spun ceva. Nu știu dacă aș fi putut răspunde în vreun fel la o asemenea atrocitate. Această secvență a fost tăiată la montaj.
La capitolul dedicat familiei, a urmat o serie de întrebări în care am simțit, așa cum a spus Costi Rogozanu, că mi se face vivisecție. După ce am fost întrebată despre ocupația părinților, despre frații mei, ce lucrează, dacă au facultate, am fost întrebată unde locuiam în copilărie, la casă sau la bloc, și în câte camere.
Apoi, realizatoarea a făcut referire la sărăcie, trăgând concluzia că, dacă familia mea avea șase membri și locuiam în trei camere la bloc, eram săraci. Iar întrebarea care m-a descumpănit a fost dacă aveam cărți. Parte din aceste întrebări au fost tăiate la montaj.
A urmat seria despre avere − când am spus că averea mea înseamnă un apartament de 50 de metri pătrați, pentru care mai trebuie să plătesc încă 20 de ani rate la bancă, am fost întrebată dacă asta e tot. Am spus că asta e tot. A insistat – dar o mașină nu ai? Da, am răspuns, am o mașină veche de 9 ani. Secvența cu maşina a fost și ea scoasă la montaj.
Când a urmat episodul cu florile și șampania primite de la Sorin Ovidiu Vîntu, deja eram într-un iureș de sentimente, care atinseseră toate palierele și registrele emoționale. Atunci s-a produs declicul.
Am verbalizat ceea ce țineam în mine de 9 ani, referitor la faptul că am acceptat să plec de la Evenimentul zilei la Realitatea TV și faptul că, de atunci încoace, am considerat acest lucru o greșeală. De aceea am spus cu atâta ușurință că a fost marele meu compromis," a adăugat Emilia Şercan.
"Am cerut de câteva ori să fie oprită filmarea, ca să mă duc să îmi refac machiajul și să revin în emisiune. Eugenia Vodă a refuzat. Mi-a întins pudra ei și mi-a zis să mă așez pe scaun, cu argumentul că "o să te filmeze doar din spate, ca să nu fie scaunul gol". Repet, am cerut să aștepte să mă duc la machiaj, însă filmarea nu a fost întreruptă, în condițiile în care episodul pe care îl relatez se întâmpla puțin după ora 7 seara, iar studioul era rezervat până la ora 10.
Până la urmă, cererea ca filmarea să fie întreruptă nu ar fi trebuit să vină de la mine.
Nu am plecat din studio. Am rămas acolo până la finalul filmărilor, la câțiva metri distanță de masa unde se realiza interviul.
Acel moment delicat − când plâng şi spun că n-ar fi trebuit să vin în emisiune − a fost filmat, deci, în afara cadrului formal, în afara interviului la care fusesem invitată.
Acel episod s-a consumat când eram ridicată de pe scaun, însă Eugenia Vodă a ales să difuzeze imaginile, un moment uman foarte delicat pentru mine – lucru incalificabil pentru cineva care realizează o emisiune care se cheamă "Profesioniștii" și care știe că astfel de imagini nu se fac publice," a precizat jurnalista.
Emilia Şercan a părăsit în lacrimi, pe 1 aprilie, platoul emisiunii „Profesioniştii”. Aceasta, împreună cu Cătălin Tolontan, au fost invitaţii Eugeniei Vodă în emisiunea „Profesioniştii”, difuzată de TVR1.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News