Lucrările la Cetatea Alba Carolina au început în 2008 şi s-au încheiat după şase ani. Odată ce fiecare detaliu a fost şlefuit, turiştii au început să vină la Cetate, să vadă fortificaţiile, dar şi spectacolele gărzii de onoare. Certificatul primit acum de la TripAdvisor nu face decât să sporească prestigiul cetăţii, iar administratorii se aşteaptă la şi mai mulţi turişti.
„Practic, ne arată încă o dată că suntem pe drumul cel bun, că suntem pe un trend ascendent în ceea ce priveşte turismul, înregistrând în fiecare an creşteri de aproximativ 20%, creşteri sustenabile prin tot ceea ce facem, prin evenimente, prin puncte de atracţie în maniera în care le am promovat”, a spus Mihai Coşer, purtător de cuvânt la Primăria Municipiului Alba Iulia.
Peste 300.000 de turişti au vizitat cetatea anul trecut.
„În primul rând, este o locaţie cu peste 2000 de ani de istorie, aici se găsesc lucruri legate de istoria antică a României, perioada romană, perioada dacică, perioada medievală, modernă şi perioadă contemporană. Castrul roman, Cetatea Bălgradului, clădirile care amintesc de actul Marii Unrii de la 1918”, a spus Liviu Zgârciu, purtător de cuvânt la Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia.
„Suntem pentru prima oară în Alba Iulia, tocmai ce am ajuns şi ne place foarte mult, e minunat şi e foarte mare şi arată ca nouă”, a spus un turist din Germania.
Aproximativ 67 milioane de euro au fost investite în lucrările de refacere a cetăţii medievale Alba Carolina, care se întinde pe 110 hectare.
TripAdvisor, care a acordat certificatul de excelenţă cetăţii, este cel mai mare site de recomandări pentru vacanţe din lume, bazat pe recenziile turiştilor care au vizitat locurile respective.