Sondaj: Trei sferturi dintre românii chestionaţi se plâng de calitatea serviciilor medicale
Data publicării:
73% dintre românii chestionaţi în cadrul unui nou sondaj Eurobarometru au o părere proastă despre calitatea asistenţei medicale din ţară. Media europeană a celor nemulţumiţi de serviciile similare autohtone este de doar 27%, conform Eurobarometrului realizat în perioada noiembrie - decembrie 2013 şi dat publicităţii săptămâna aceasta.
La întrebarea legată de „Cele mai importante trei criterii ce definesc o asistenţă medicală de calitate înaltă”, românii au menţionat:
- personalul medical bine pregătit (53%);
- tratamentele ce dau rezultate (36%);
- respectarea demnităţii pacientului (29%).
La nivelul Uniunii Europene, 25% dintre respondenţi au pus pe poziţia a treia criteriul echipamentelor medicale moderne, faţă de 23% în rândul românilor.
Atunci când vine vorba despre „posibilitatea ca pacienţii să aibă de suferit în urma îngrijirilor primite într-un spital din ţară”, 67% dintre români au spus că acest lucru este foarte probabil. În ceea ce priveşte „primele trei surse de informare despre calitatea asistenţei medicale”, cei mai mulţi români au indicat:
- medicul generalist sau specialist (60%);
- prietenii sau familia (58%);
- televiziunea (35%).
Paradoxal, doar 17% dintre români au răspuns afirmativ atunci când au fost întrebaţi dacă au avut parte - ei sau membri ai familiei lor - de un eveniment nedorit ca urmare a asistenţei medicale primite.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de aproape 28.000 de subiecţi din Uniunea Europeană, printre care peste 1000 din România.