Softul este în avantajul pacienților, care au siguranța că din fondurile ce vor fi alocate vor putea fi tratați și ei. Însă, este și în avantajul Casei de Sănătate, care va avea control asupra fondurilor și a felului în care acestea sunt distribuite, în comparație cu numărul de solicitări lunare. De exemplu, un pacient care figureaza cu numărul 50 pe listă nu va mai putea fi tratat înaintea celorlalți, decât dacă devine urgență, iar Casa va verifica acest lucru. Managerul Spitalului de Recuperare din Iași, unde există cele mai lungi liste de așteptare, susține că sistemul online este binevenit, întrucât sunt 50 de medici în unitate care întocmesc liste și e aproape imposibil să îi poată urmări pe fiecare.
La fel se întâmplă și la laboratoarele de analize medicale, care încep să întocmească listele de programari după primele 10 zile de la începutul fiecarei luni, când fondurile sunt deja epuizate. În plus, prin sistemul online, furnizorii aflați în contract cu Casa de Asigurari pot opta și pentru o suplimentare de fonduri, dacă sunt suprasolicitați.