În România s-au vândut anul trecut 27 de mii de tone de dulciuri, ceea ce înseamnă o medie de 1 kg si 400 de grame de fiecare român. Cifrele plasează România pe ultimul loc din Europa la consumul de dulciuri.
Obiceiurile dobândite în copilărie îşi spun cuvântul. Crescuţi în familii care pregătesc mâncarea acasă, deci fără multe dulciuri din comerţ, românii îşi păstrează reflexele culinare tradiţionale.
Ioana Tănase, psiholog: Învățarea anumitor comportamente are un rol important în dezvoltare. Sunt persoane care au dezvoltate mai mult stimulii recompensă și dependență. În anumite alimente, printre care și zahărul, se găsesc acei declanșatori care stimulează mai mult.
Danezii conduc topul consumului de dulciuri cu 15 kilograme pe cap de locuitor, urmaţi de germani, cu 14. În ambele ţări, peste 10% din populaţie suferă de obezitate. Românii nu sunt scutiţi de astfel de probleme, dar rata obezităţii e mai scăzută: doar 8%.
Ruxandra Constantina, medic de familie: Zahărul este considerat unul dintre cei mai mari dușmani ai sănătății. Provoacă în timp creștere în greutate, diabet, scăderea imunității, tulburări hormonale la femei, apariția bolilor degenerative Alzheimer, Parkinson și a bolilor cardiovasculare. Dulciurile ar trebui să conțină de preferat nu grăsimi hidrogenate, nu E-uri, nu zahăr în cantitate mare.
În România, piaţa de dulciuri este estimată la 380 de milioane de euro, cu o creştere anuală de 3%. Cu două mai puţine decât media europeană.