În primul magazin de optică în care au intrat, reporterii Digi24 cer lentile tratate cu un filtru antireflex şi heliomate. După câteva negocieri cu vânzătoarea, obţin, aparent, cel mai bun preţ: 774 de lei perechea de lentile.
Nu sunt însă convinşi că au făcut cea mai bună afacere. Aşa că încearcăm la alt magazin. Aici, aceleaşi tip de lentile, dar de la altă firmă, costă cu 230 de lei mai puţin, adică 540 de lei.
La un alt magazin, lentilele cu aceleaşi caracteristici costă mult mai mult: 899 de lei. Vânzătorii ar face orice ca să nu plecăm din magazin fără să cumpărăm.
Avertismente medicale
Acestea sunt doar trei exemple din ce găseşte în magazine cineva care are nevoie de ochelari. Specialiştii în optică avertizează că sunt tot mai multe cazuri în care clienţii sunt păcăliţi pentru că nu se informează corect.
„Este dezinformarea pacientului care poate plăti un preţ pe o lentilă care consideră că i-ar face bine să o pună la ochi. Omul nu are de unde să ştie că a plătit șapte sau șase straturi antireflex și a primit acele straturi pe lentila montată”, spune Florina Voicu, specialist în optică.
De aceea ar trebui să verifice temeinic dacă lentilele montate pe ochelari sunt cele plătite. Plicul în care au venit lentilele de la producător trebuie, de asemenea, înmânat cumpărătorului, împreună cu bonul fiscal.
Medicii oftalmologi atrag atenţia că ochelarii trebuie purtaţi numai dacă există reţetă.
„Ochelarul trebuie să dea un comfort perfect, să te simţi bine cu el, să nu ai niciun fel de ameţeală, niciun fel de vedere înceţoşată sau altfel decât o vedere foarte bună, ori în momentul în care apar aceste probleme ori ochelarul este prost prescris, ori prost efectuat”, explică prof. dr. Monica Pop, medic oftalmolog.
La fel de importante sunt şi ramele. Materialul din care sunt confecţionate trebuie să aibă certificat de garanţie deoarece au existat cazuri în care pacienţi au făcut alergie.