Doar 6% dintre români practică sport cu regularitate, sub media Uniunii Europene (8%), în timp ce 61% din populație nu face sport deloc, potrivit unui studiu citat de Agerpres.
Pe o piață estimată la 223 de milioane de euro, în 2015, 61% din populație nu făcea sport, 15% practică sportul ocazional, iar 18% face mișcare foarte rar, ceea ce plasează România sub media Uniunii Europene (8%) la acest capitol. Frecvența practicării activităților fizice a crescut în ultimii ani, la fel și valoarea pieței de fitness/capita de la 5,1 euro în 2012 la 11 euro în 2015.
„Piața de fitness din România crește, în medie, cu 25% anual, chiar dacă tot același procentaj rămâne nefiscalizat, respectiv constituie piața gri. Putem spune că numărul centrelor de sport este în creștere, chiar dacă din totalul populației doar 6% dintre români practică sport. Suntem la coada Europei, un procentaj mai scăzut fiind înregistrat de Cehia și Polonia, ambele cu 5% din populație, respectiv Bulgaria, cu doar 2%”, spune Andrei Crețu, furnizor de servicii la o rețea de centre sportive.
La nivel corporate, potențialul pieței de fitness este foarte mare, segmentul fiind subdezvoltat, în condițiile în care doar 3-5% dintre companii plătesc angajaților un abonament la un centru sportiv. Dintre acestea, cele mai multe activează în domenii precum: IT, telecom, pharma, servicii profesionale, media și comunicare.
În același timp, 60% dintre firme au semnat un parteneriat cu un furnizor de servicii sportive, facilitând salariaților accesul la activități sportive, contra cost, însă la tarife negociate la nivel de grup. O mare parte dintre acest companii sunt din sectorul de banking, retail și automotive. Peste 15% sunt firme cu capital românesc, iar 40% dintre ele desfășoară activități și în afara Bucureștiului. Excluzând companiile cu sediile în Capitală, la nivel național, doar 5% dintre angajatori includ printre beneficii și un abonament la un centru sportiv.
În prezent, peste 16.000 de angajați folosesc activ 7card, estimările arătând că până la finalul anului 2016, numărul persoanelor va depăși 18.000 la nivel național, față de aproape 10.000 de abonați activi la sfârșitul anului trecut.
De asemenea, numărul companiilor care utilizează acest card ca beneficiu salarial a crescut de la 400, în 2015, la aproape 600 anul acesta.
Angajații au acces la o rețea de 400 de săli de sport și wellness din 29 de orașe, dintre care peste 200 din afara Bucureștiului.