O campanie împotriva promovării modelelor care au o greutate „imposibil de atins” va fi lansată înaintea Săptămânii Modei de la Londra, care are loc între 16 şi 20 septembrie. Iniţiatoarele fac mai multe propuneri şi cer primarului capitalei britanice să nu mai acorde finanţare pentru ediţia de anul viitor a evenimentului, dacă mai multe măsuri nu vor fi luate.
FOTO: Gulliver/ Getty Images
Partidul Egalităţii Femeilor (Women’s Equality), înfiinţat în 2015 de Catherine Mayer şi Sandi Toksvig, lansează o campanie fără precedent, scriu jurnaliştii The Guardian, prin care se doreşte schimbarea radicală a felului în care industria modei tratează mărimea şi forma corpului uman.
Iniţiativa cere eliminarea măsurilor „mostră” pe care le folosesc designerii pentru a-şi prezenta noile creaţii şi propune stabilirea unui index de masă corporală minim pentru modele.
Sophie Walker, liderul partidului, plănuieşte să ceară primarului Londrei, Sadiq Khan, să retragă finanţarea pentru ediţia de anul viitor a Săptămânii Modei, dacă cererile cheie ale campaniei nu vor fi puse în aplicare până atunci. În plus, ea cere ca Maria Miller, preşedinta Women and Equalities Commission, să organizeze o dezbatere publică în care creatorii de modă să explice de ce hainele lor se bazează pe „un nivel de supleţe imposibil de atins la femei”, despre care Walker spune că are o contribuţie majoră la criza sănătăţii publice şi un impact economic de 1,3 miliarde de lire sterline pe an.
Campania face apel ca toate modelele a căror index corporal înregistrează valori dub 18,5 să fie consultate de medici acreditaţi, care să spună dacă sunt suficient de sănătoase pentru a fi angajate într-o agenţie de modelling.
Legi asemănătoare există în Franţa, Spania, Italia şi Israel.
Iniţiatoarele campaniei cer ca designerii care participă la Săptămâna Modei de la Londra să prezinte cel puţin două măsuri pentru hainele lor, diferite de cea obişnuită la astfel de show-uri.
Ele atrag atenţia şi asupra faptului că părerea despre imaginea corpului devine obligatorie în educaţia personală, socială şi de sănătate, punând accent pe media. În plus, revistelor de modă li se cere să includă şi modele cu măsuri mari.
Profesoara Caryn Franklin, care predă diversitatea în modă la Universitatea Kingston, fostă prezentatoare a The Clothes Show, modelul plus-size Jada Sezer şi modelul Rosie Nixon se numără printre cei care s-au alăturat campaniei.
În mediul online, hashtag-ul #NoSizeFitsAll va fi folosit pentru lansarea campaniei, bazat pe faptul că una din cinci femei taie etichetele hainelor, pentru a ascunde măsura pe care o poartă.
O şedinţă foto le va avea protagoniste pe designerul Isatu Harrison şi linia ei de haine, Izelia, şi pe Katie Pope, de la Pope London.
Sophie Walker descrie iniţiativa ca o şansă la creşterea conştientăzării problemelor create de imaginea corpului, la femei şi fete, şi ca „dialog despre semnificaţia şi impactul idolatrizării industriei modei a unei singure şi foarte mici măsuri”.