Revista Vogue din Statele Unite ale Americii a fost criticată de cititori pentru un articol potrivit căruia cântăreţul Zayn Malik şi iubita lui, modelul Gigi Hadid, ar reprezenta ”fluiditatea de gen”, informează bbc.com.
FOTO: Instagram
Fostul membru al trupei One Direction şi modelul american apar îmbrăcaţi cu ţinute colorate pe coperta numărului din august al revistei, iar într-un interviu aflat în interiorul publicaţiei, cei doi vorbesc despre faptul că împrumută haine unul de la altul, notează News.ro.
Însă, mai mulţi cititori au ironizat revista pentru definiţia dată expresiei ”fluiditate de gen”, argumentând că o persoană nu demonstrează această idee prin hainele cu care se îmbracă.
Fluiditatea de gen se referă la absenţa unei identităţi de gen stabilite.
Vogue a descris o conversaţie a cuplului, în care Gigi Hadid îi cere lui Zayn Malik să confirme că împrumută adesea haine din garderoba lui.
La rândul lui, cântăreţul spune că a împrumutat un tricou creat de Anna Sui din garderoba iubitei sale. ”Îmi place acel tricou. Nu contează că a fost făcut pentru o fată”, a spus el.
”Nu este despre gen. Este despre forme şi despre ţinuta care ţi se pare potrivită pentru tine. Şi oricum, este distractiv să experimentezi”, a intervenit Gigi Hadid.
Maya Singer, editor al Vogue, a comentat în articol că pentru mulţi tineri ”este o distracţie mai mult sau mai puţin arbitrată” şi că aceştia au o ”oportunitate extraordinară de a experimenta”.
Însă, poetul Tyler Ford, care s-a declarat o persoană ”fără gen”, care este citat în articol cu privire la explorarea normelor legate de gen, a scris pe Twitter: ”Cuvântul «trans» a fost menţionat o singură dată de mine, într-un interviu”.
Jurnalista Hannah Orenstein a spus că şi-ar fi dorit ca Tyler Ford să fi apărut pe coperta revistei în locul cuplului Zayn Malik şi Gigi Hadid. ”Zayn şi Gigi sunt daţi exemplu în acest articol pentru «fluiditatea de gen» pentru că... Împrumută uneori haine unul de la altul?”, a scris ea.
”Vedeţi toţi că Zayn nu poartă rochii”, a atras atenţia un alt cititor pe Twitter.
”Tot ceea ce spun Zayn şi Gigi este că împrumută haine unul de la celălalt. Revista a făcut un salt foarte mare pentru a declara că cei doi reprezintă fluiditatea de gen”, a scris un alt cititor.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.