Vlogging culinar. Diferențele dintre români și străini

Data actualizării: Data publicării:
poza the art of plating
Foto: The Art of Plating

În era internetului, vloggingul culinar a devenit o modă care câştigă tot mai mult teren. Blogurile cu rețete video sunt foarte accesibile oricui dorește ajutor pentru realizarea preparatului preferat. În străinătate, să fii vlogger este o meserie în sine, iar vloggerii sunt noile vedete din spațiul virtual. În ultimii ani, acest fenomen a apărut şi în România.

poza the art of plating
Foto: The Art of Plating

Milioane de persoane din întreaga lume le urmăresc postările. Sunt noile staruri din mediul online care prezintă nu doar cum să gătești o rețetă culinară delicioasă dar dezvăluie și toate secretele preparatelor culinare, pentru ca acestea să-ți iasă „ca la carte”. Transmit o stare bună, au o atitudine pozitivă, spun lucrurile într-un mod diferit, ne transmit apetitul pentru cooking. Ei sunt vloggerii culinari.

Primul videoblog a apărut în America, în anul 2000, şi a fost o alternativă a blogului – textul a fost înlocuit cu imaginea. În cinci ani s-a transformat într-o industrie. În străinătate, vloggerii de succes au astăzi în spate echipe întregi de producție care lucrează pentru ei. În România, fenomenul a apărut timid abia în anul 2011. Diferența dată de momentul apariției este acum sesizabilă, pe lângă numărul de videoclipuri postate și frecvența apariției acestora, în numărul de abonați și numărul de vizualizări pentru fiecare videoclip în parte.

În România, vlogul culinar cel mai popular are peste 330.000 de abonați și peste 107.600.000 de vizualizări, pe când cel mai accesat vlog cu rețete din Canada are 7 milioane de abonați și peste 900.000.000 de vizualizări. Țările în care vloggerii de cooking sunt cei mai prolifici sunt: SUA, Canada, Japonia, Australia și Marea Britanie.

În vreme ce vloggerii străini, apelează la multe modalități de a atrage atenția, de exemplu: o japoneză gătește alături de câinele său simpatic, iar un canadian povestește și detalii despre viața sa personală, vlogerii culinari români preferă să rămână doar la prepararea rețetei.

În timp ce numărul de abonați la primele șase cele mai populare vloguri din România este de aproape 500.000 de abonați cu vizualizări de aproximativ144.900.000, primele șase vloguri din afară însumează peste 18.260.000 de abonați cu peste 3.100.020.040 vizualizări.

Îți place să gătești? De ce n-ai duce pasiunea la următorul nivel? Intră pe www.foodsie.ro, înscrie-te la cea mai faină competiție online de cooking, plating și fotografie culinară și învață de la cei mai buni. Află toate detaliile aici!

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri