Însă statisticile arată că Vrancea este la coada clasamentului ca număr de turişti atraşi. Ocupă locul 40 la nivel naţional. Puţin peste 50.000 de persoane vizitează, într-un an, judeţul. Soveja este unul dintre locurile cu cel mai mare potenţial turistic din România. Staţiunea supranumită „Perla Vrancei” este cunoscută pentru că în zona respectivă ar fi cel mai ozonat aer din Europa. De mai bine de două decenii, staţiunea cu cel mai mare potenţial turistic din Vrancea este părăsită.
În anii 80, zeci de mii de turişti din ţară şi din străinătate cu diverse afecţiuni veneau la Soveja pentru tratament şi relaxare. Şi sportivii veneau înainte de anii 90, serii de câte o mie de oameni, în cantonament. Staţiunea a fost, însă, abandonată imediat după Revoluţie, iar în anul 2000 a fost declarată oficial închisă.
„Din păcate, după 1989, staţiunea este în conservare, s-a făcut o serie întreagă de lucrări de modernizare, dar nu la nivelul cerinţelor cetăţenilor, care ar dori să vină în localitatea noastră, dar posibilităţi de cazare nu sunt”, spune Costică Ciolan, primarul comunei Soveja.
Viticultura este un alt segment care poate fi exploatat din punct de vedere turistic și care poate atrage, în fiecare an, zeci de mii de persoane. Vrancea este renumită în țară și peste hotare pentru vinul de calitate care se face aici. În județ sunt peste 25.000 de hectare cultivate cu viță de vie. Însă nici acest sector nu este valorificat. Motivul? Nu există infrastructură și nici locuri de cazare pentru turiști.
Cine ajunge în județul Vrancea merită să facă o vizită păstravăriei Lepșa. Înființată în anul 1955, păstrăvăria din administrarea Direcției Silvice produce anual opt tone de pește. Turiștii pot să cumpere oricând pește proaspăt la prețul de 21 lei pentru kilogram.
„Sunt 19 bazine, are o suprafață de circa 3.720 de metri, de luciu de apă. Producem anual circa opt tone de păstrăv, a fost și proiectat pentru capacitatea asta, au fost și ani în care s-a produs mai mult. La ora actuală, încercăm să mărim capacitatea de producție, să o ducem undeva spre 10-12 tone”, precizează Lucian Zamfir, directorul Direcției Silvice Vrancea.
Dezvoltarea infrastructurii și a zonelor cu potențial turistic din bani europeni este singura variantă pentru a atrage vizitatori, în opinia autorităților locale.
„Cred că, odată cu stațiunea de ski Lepșa-Greșu, potențialul turistic al Vrancei va deveni unul de mare forță”, susține Marian Oprișan, președintele Consiliului Județean Vrancea.
Rezervațiile naturale ar trebui să fie cel mai important punct de atracție turistică. Aproximativ 8.000 de persoane le vizitează, însă este un număr mult prea mic față de numărul care ar putea fi atras pe acest segment.
Campania RAPORT DE ŢARĂ Digi24
Timp de 21 de săptămâni, campania RAPORT DE ŢARĂ face radiografia României reale, în aşteptarea regionalizării. În fiecare zi, la orele 9, 13 şi 19, reporterii Digi24 transmit în direct din două judeţe ale ţării, cu atuurile şi punctele lor slabe. Susţine-ţi judeţul în campanie! Indiferent de unde ai fi, intră pe raportdetara.digi24.ro şi votează judeţul preferat.