Din 2007, în Făurei există un proiect de racordare a localității la rețeaua de canalizare, însă abia anul acesta au început lucrările, iar până la sfârșitul anului, cetățenii ar trebui să aibă apă și canalizare.
„Probabil au și probleme tehnice, stratul freatic, au început lucrările pe vreme ploioasă, stratul freatic este foarte sus și sapă greu, terenul e și el mlăștinos”, spune Ionel Voinea, primarul din Făurei.
Aici nu s-a mai asfaltat de mai bine de 20 de ani. În fiecare mandat, primarii au făcut investiții de zeci de milioane de lei în infrastructură, dar rezultatele nu se văd.
„S-a turnat asfalt pe pavele. Nu ține asfaltul pe pavele, cel puțin iarna, dacă sunt infiltrații. S-au stricat și anual s-au cârpit gropile”, mai spune primarul.
Maraloiu este un alt sat uitat de lume din județul Brăila. Țevile de racordare la apa potabilă sunt în stradă, iar oamenii nu-și permit să tragă rețeaua în case, așa că folosesc apa tot din fântâni.
„Mai bună e a mea de la fântână, e mai rece, de acolo iau de băut și de aici iau să fac mâncare”, spune o localnică.
„Avem în derulare pe mediu două proiecte destul de mari. Cel legat de alimentări cu apă și canalizare, un proiect de 118 de milioane de euro. Nu ne putem lăuda cu element majore de infrastructură rutieră”, recunoaște Gheorghe Bunea Stanuc, președintele Consiliului Județean Brăila.
În municipiul Brăila, o treime din cartiere nu sunt racordate la rețeaua de apă și canalizare. De patru ani au început și investițiile în infrastructura rutieră. Unul dintre bulevardele importante, care leagă orașul de la sud la nord nu a mai fost reabilitat de 25 de ani. Lucrările au fost întrerupte iarna aceasta, iar până la sfârșitul anului, bulevardul ar trebui să fie practicabil. O investiție de 130 de milioane de lei, 80% fonduri europene, restul de la bugetul local.
„Am avut o procedură anulată, la următoarea s-a desemnat câștigătorul. La acest moment stadiul lucrărilor este 87%. Mai avem ce înseamnă spațiu verde, și mai avem asfaltarea pe 50% din carosabil și la canalul colector tot 60% de consolidat”, spune Iuliana Neagu, reprezentant al Direcției de Infrastructură a Primăriei Brăila.
Alte două artere importante din oraș au fost reabilitate în urmă cu un an: Calea Călărașilor și Calea Griviței. S-au investit peste 50 de milioane de lei, bani europeni și de la bugetul local. Lucrările au doar cinci ani garanție și primele gropi au început să apară.
Până la sfârșitul acestui an municipalitatea vrea să înceapă reabilitarea și pe arterele secundare ale orașului.
„Avem un buget apropiat, patru milioane de euro în 2012 și 3,5 milioane în 2013, însemnând străzile mai mici, de legătură, între străile mari nereabilitate pe fond european, sau între străzile sau bulevardele mari reabilitate pe finanțare europeană”, spune Doinița Ciocan, viceprimarul Brăilei.
Autoritătile brăilene susțin că de mai bine de 20 de ani, în județ, nu s-a făcut nici o investiție majoră în infrastructura rutieră, dar, că în urmatorii patru ani, străzile și drumurile judetene vor fi refăcute în întregime cu ajutorul fondurilor europene. Județul Brăila are un grad de absorbție a banilor europeni de 100%.
Campania RAPORT DE ŢARĂ Digi24
Timp de 21 de săptămâni, campania RAPORT DE ŢARĂ face radiografia României reale, în aşteptarea regionalizării. În fiecare zi, la orele 9, 13 şi 19, reporterii Digi24 transmit în direct din două judeţe ale ţării, cu atuurile şi punctele lor slabe. Susţine-ţi judeţul în campanie! Indiferent de unde ai fi, intră pe raportdetara.digi24.ro şi votează judeţul preferat.