Cel mai mare coșmar al șoferilor care traversează Bihorul este DN76 Oradea-Deva, tronsonul cuprins între capitala de județ și orașul Beius.
Pe o distanță de mai bine de 50 de kilometri, gropile și denivelările sunt atât de dese încât șoferii nu pot circula decât cu 30-40 de kilometri la oră. De 20 de ani, drumul arată la fel și doar din când în când s-au mai făcut lucrări de întreținere. Anul acesta, șoferii nu au mai rezistat și au organizat un protest. Sute de mașini s-au încolonat și au traversat șoseaua în ritm de melc.
Un alt drum național din Bihor uitat de Ministerul Transporturilor este DN19, Oradea-Marghita. Camioanele companiei Bechtel, care au lucrat la autostrada Transilvania din zonă, au distrus șoseaua care și așa arată foarte rău.
Conducerea Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj, care administrează acest drum, îi contrazice pe șoferi.
„Drumul este funcțional, nu văd care e problema, într-adevăr, mai sunt denivelări, a fost un drum județean, probabil va intra într-un program de reabilitare în anii următori”, spune Eugen Cecan, directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri Cluj.
Drumurile județene din Bihor sunt mult mai bune decât cele naționale. Din cei 870 de kilometri care străbat județul, doar 129 mai au nevoie de reparații.
Campania RAPORT DE ŢARĂ Digi24
Timp de 21 de săptămâni, campania RAPORT DE ŢARĂ face radiografia României reale, în aşteptarea regionalizării. În fiecare zi, la orele 9, 13 şi 19, reporterii Digi24 transmit în direct din două judeţe ale ţării, cu atuurile şi punctele lor slabe. Susţine-ţi judeţul în campanie! Indiferent de unde ai fi, intră pe raportdetara.digi24.ro şi votează judeţul preferat.