Jurnalistul a explicat că filmul „Spotlight” a fost unul verosimil, care a redat fidel munca de jurnalist. Cristian Tudor Popescu a precizat și că în acest film, spre deosebire de alte pelicule despre munca de jurnalist, regizorul nu a apelat la răsturnări dramaturgice pentru a spune povestea jurnaliștilor de la The Boston Globe.
„Juriul poate lua uneori hotărâri năucitoare, întristătoare, cum s-a întâmplat de-atâtea ori. Aşa e la Hollywood, uneori valoarea se suprapune cu opţiunea juriului. Are o calitare rară în cinema. Reuşeşte să dea spectatorului senzaţia vieţii pe ecran, senzaţia adevărului vieţii de pe ecran, că aşa trebuie să fi fost, senzaţia de plauzabilitate totală a ceea ce e pe ecran. E un film în care cel puțin eu am intrat, am trecut prin ecran. Acolo e adevărul vieţii de jurnalist de investigaţie. Marea inteligenţă artistică a regizorului și a scenaristului e faptul că nu folosesc trucurile obişnuite în astfel de filme. Nu e primul film despre jurnalişti. Toate aceste trucuri și răsturnări dramaturgice, folosite de obicei in filmele despre presă, sunt complet absente. Acolo e arătată munca jurnalistului. Trebuie să cauţi prin documente prăfuite, prin primării, prin parohii, să intervievezi nu ştiu câte persoane. O muncă extrem de dură și de susținută, fără nimic spectaculos. Asta e ceea ce induce sentimentul de verosimil și te alătură, te cuplează cu personajele filmului”, a spus Cristian Tudor Popescu.
De asemenea, jurnalistul a declarat că pelicula a meritat Oscarul și pentru povestea pe care a spus-o.
„E vorba și de subiect. Înţeleg că e o problemă ca un ins să fie atacat de urşi în pădurile americane în secolul XIX, în zăpezi. Omul suferă, se duce prin pădure, trebuie să ajungă undeva. E un subiect. Dar când vorbim de pedofilia preoţilor catolici, parcă din start avem altceva. E vorba și de subiectul filmului, care e mult mai puternic”, a conchis jurnalistul.
Citiți și:
Comentariile complete ale lui Cristian Tudor Popescu în ediţia specială consacrată Oscarurilor le puteţi viziona aici: