Marine Le Pen se retrage de la conducerea Frontului Național
Data publicării:
PARIS, FRANCE - NOVEMBER 15: French leader of the French Far-right party Front National (FN) Marine Le Pen arrives at the Elysee Presidential Palace for a meeting with French President Francois Hollande on November 15, 2015 in Paris, France. Francois Hollande meets party leaders today after a series of fatal shootings in Paris on Friday. (Photo by Thierry Chesnot/Getty Images)
Marine Le Pen a anunţat luni că se retrage temporar de la preşedinţia partidului său, Frontul Naţional (FN), în timp ce sute de oameni s-au strâns în centrul Parisului pentru a protesta faţă de faptul că s-a calificat în al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, relatează News.ro.
FOTO: Gulliver/Getty Images
„În această seară (luni – n.r.), am decis să îmi iau concediu de la preşedinţia Frontului Naţional. Nu mai sunt preşedinte al Frontului Naţional. Voi fi deasupra considerentelor partizane”, a anunţat Le Pen într-un interviu acord France 2, primul după ce s-a calificat în al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale.
Între timp, mai multe sute de persoane s-au strâns luni după-amiază în Place de la Republique, din Paris, la apelul organizaţiei SOS Racisme, pentru a spune „nu FN” şi pentru a îndemna electoratul să se mobilizeze în al doilea tur de scrutin.
„În prezent nu mai este la fel de clar că FN este un pericol pentru democraţie, iar rezultatele anunţate sunt extrem de îngrijorătoare”, a explicat Dominique Sopo, preşedintele SOS Racisme.
Manifestanţii au fluturat pancarte pe care scria „Putin, Trump, Le Pen? Nu FN” sau „Nu urii, nu FN”.
Mai multe organizaţii s-au alăturat mişcării, printre care sindicate ale studenţilor şi liceenilor.
Ministerul francez de Interne a publicat luni după-amiază rezultatele finale ale primului tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale, ce include şi rezultatul votului din străinătate. Emmanuel Macron a obţinut 24,01% din sufragii, iar Marine Le Pen 21,3% din voturi.
Rata de participare a fost de 77,77%, faţă de 80,42% în 2012.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.