În București, sunt 241.000 de copii pe segmentul 3-18 ani înscriși în învățământul de stat, adică în aproximatic 425 de unități de învățământ. Acestora li se adaugă 182 de unități de învățământ particular, care cuprins circa 5.200 de copii. Încă o e diferență mare numeric, a arătat, la Digi24, Marian Banu, reprezentant al Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
„Părinții caută școlile private nu pentru calitatea învățământului, ci pentru facilitățile pe care le au, masă, program prelungit. Rezultatele nu sunt extraordinar de bune, având în vedere ce bani se investesc. Copiii sunt lăsați să facă ce vor, nu sunt stresați. Ați văzut și la gimnastică, nu poți să faci performanță dacă nu ești sever ca antrenor. În învățământul din România nu știm ce vrem să atingem”, spune profesorul Enache.
În opinia sa, ce îi lipsește învățământului de stat îi lipsește și celui privat – programe, manuale, o viziune coerentă asupra învățământului integrat în societate. Profesorul Enache și-a exprimat, în context, scepticismul cu privire la eficiența și utilitatea evaluărilor școlare prevăzute de minister.
În replică, Marian Banu spune că fără aceste evaluări nu se poate avea o imagine exactă a progresului școlar. Evaluările din clasele mai mici oferă elevilor de clasa a VIII-a posibilitatea să-și îndrepte deficitul de pregătire, spune reprezentantul Inspectoratului.
Profesorul Enache a insistat să apară un manual al ministerului cel puțin la disciplinele de examen, în care să apară foarte clar ce noțiuni trebuie însușite.
Urmăriți dezbaterea din studioul Digi24 în materialul video de mai sus.