Președintele ANAT: Trebuie să promovăm Castelul Dracula, Delta Dunării, povestea Apostolului Andrei...

24 Minute


„Promovarea României este extrem de slabă. Nu are un brand prost, noi nu avem brand. Lucrurile merg bine, România e în Comisia Europeană, se întâmplă lucruri pozitive, le place că îl avem premier pe Dacian Cioloș, că avem un președinte german. Prințul Charles este unul dintre marile noastre minusuri, Cred că ar trebui speculat fiecare moment pe care prințul în petrece în țara în care care are opt case. Dar interesul este zero”, a spus șeful ANAT.  

Alin Burcea a declarat că România ar trebui să atragă mai mulți turiști promovând: castelul Dracula, povestea Apostului Andrei, Delta Dunării și istoria sașilor din România.

„Nu mai putem să ieșim cu lucruri pe care le au alții. Litoralul românesc e bun pentru noi, dar nu ne putem compara cu Grecia, Spania, Turcia. Sunt multe lucruri pe care noi le avem și nu le au alții. Spre exemplu Dracula, e prezent în toată lumea. Oamenii știu de Transylvania, dar nu știu că e în România. Trebuie să îi facem o promovare. Miliardele pe care le-am fi dat ca să promovăm Dracula sunt date deja, pentru că toate lumea din Japonia până în SUA știe povestea. Pe urmă, avem Delta Dunării, care este una este unică în Europa. Avem povestea Apostului Andrei. Cred că povestea Apostului ar fi trebuit să fie logo. Acum 2000 și ceva de ani, din 12 apostoli unul a venit în România... De asemena, nemții știu multe despre sași, dar nu foarte multe. Germania s-a dezvoltat, satele săsești arată ca niște orașe acum. Dacă le arăți un oraș săsesc din 1300 o să îi întorci în timp. Pentru business trebuie să lăsăm prostiile...”, a spus președintele ANAT.

Alin Burcea l-a criticat și pe actualul ministru al Economiei, care spune el, nu își dă interesul și a spus că ANAT își dorește un guvern politic, care să își asume măsurile din Turism. 

De asemenea, șeful ANAT a precizat că amenințările teroriste i-au determinat pe mulți dintre români să își petreacă concediul în țară. 

„O altă tendință este creșterea turismului intern. Litoralul va fi într-un vârf cum n-a mai fost nicioadată. S-a vândut inclusiv pe iunie tot. Și în două-trei săptămâni se va epuiza și iulie și august. Au crescut și stațiunile balneo, muntele mai puțin”, a spus Alin Burcea.  

„În Tunisia și Egipt, turismul este o amintire. În Turcia avem volume mari pe Antalya. Vom avea o scădere de 20 % față de anul trecut. Și-au revenit vânzările pe Turcia abia după 1 mai. Oamenii sunt circumspecți. Lumea s-a speriat, deși tarife și prețuri ca cele de acum din Antalya nu am mai văzut niciodată. Spania a preluat turiștii care mergeau în Turcia. Grecia a crescut destul de puțin pentru că cele 3,5 milioane de ruși care mergeau în Turcia merg acum în Grecia. Grecia este supraaglomerată. Facem eforturi foarte mari să găsim locuri. Maj rușilor și nemților se duc în Grecia, Spania și chiar în Bulgaria”, a mai spus șeful ANAT. 

Președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) a declarat la emisiunea 24 de minute că numărul real de turiști străini care vin în România este de circa 700.000. De asemenea, Alin Burcea a spus că în timp ce Bulgaria are anual trei milioane de turiști la ei pe litoral, pe litoralul românesc vin 30.000. Motivul este, potrivit șefului ANAT, faptul că România nu are un brand și nu promovează lucrurile care o diferențiază de restul țărilor. 

Alte Recomandări