24 Minute
„Din nou plecăm de la o premisă eronată având în vedere că aceste sondaje (privind promovabilitatea examenului de Bacalaureat n.red) sunt irelevante pentru sistemul de învățământ atât timp cât Bacalaureatul nu a reușit în 25 de ani să atingă puncte cheie. În continuare, examenul de Bacalaureat nu reușește să angreneze și să încerce să dezvolte potențialul fiecărui elev prin insistarea pe gândire critică și analiză. Bacalaureat încurajează memoratul și reproducerea. România este codașă la testele PISA din Europa. Bacalaureatul nu mai are o relevanță în aceea ce privește integrarea elevilor pe piața muncii. A devenit un examen care nu mai motivează elevul să învețe și reprezintă o presiune”, a spus Vlad Ștefan.
De asemenea, vicepreședintele Consiliului Național al Elevilor a subliniat că sondajele arată că două treimi dintre elevii care s-au înscris la examenul de Bacalaureat au și prmovat, dar sunt uitați sutele de elevi care nu s-au înscris sau au abandonat cu totul studiile mai devreme.
Pentru a schimba sistemul de învățământ din România, vicepreședintele Consiliului Național al Elevilor a spus că trebuie începută o reformă care să pună accent pe educația non-formală, pe dezvoltarea abilităților practice și a competențelor fiecărui elev. Vlad Ștefan a atras atenția că având în vedere că la clasă nu se insistă pe abilitățile și ritmul de învățare al fiecărui elev nu putem avea pretenția ca toți elevii dintr-o clasă să obțină aceleași note la Bacalaureat.
„În primul rând ar trebui să pornim de la o reformă în educație. Este nevoie de o finanțare mai bună, de motivarea cadrelor didactice și de o administrare corectă a instituțiilor de învățământ, de eficientizarea administrației și să ne axăm mai mult pe elev, pentru că el este principalul beneficiar al educației”, a spus Vlad Ștefan.
Vlad Ștefan a precizat că Consiliul Național al Elevilor a propus Ministerului Educației să angajeze mai mulți psihologi în școli pentru a putea contura un traseu eficient al elevilor pe parcursul anilor de studii. Astfel, s-ar putea veni în înâmpinerea elevilor care au probleme și probabilitatea ca ei să ajungă să promoveze Bacalaureatul ar fi mai mare.
Emisiunea „24 de minute” începe la ora 12:30 și este difuzată exclusiv online, de luni până vineri.
Alte ediții ale emisiunii „24 de minute” le puteți urmări AICI.
Vicepreședintele Consiliului Național al Elevilor, Vlad Ștefan, a atras atenția la emisiunea 24 de minute că au examenul de Bacalaureat nu a reușit în 25 de ani să atingă puncte cheie din educație elevilor și că este în continuare un examen la care se încurajează memoratul și reproducerea unor chestiuni. Vlad Ștefan a subliniat că au propus Ministerului Educației ca Bacalaureatul să fie dat diferențiat, în funcție de competențele și abilitățile elevilor. Urmăriți integral interviul mai jos.