24 Minute
Claudiu Vrînceanu a spus că cel mai impotant osbtacol care stă în calea unei Românii inovatoare este birocrația. „40 la sută dintre oamenii de business se uită la stat atunci când identifică barierele care stau în calea dezvoltării unui business. În acest sens trebuie să facem ceva. S-a creat comisia de tăiat hârtii, care are ca scop debirocratizarea”, a punctat secretarul de stat.
„În urmă cu o lună am venit cu un pachet de debirocratizare pentru cetățeni. Guvernul pregătește pentru septembrie un pachet și pentru firme, care are legătură mai ales cu activitatea Ministerului de Finante, cu ANAF”, a precizat Claudiu Vrînceanu.
Compensarea datoriilor între firme să se facă online, a exemplificat el, adăugân că Ministerul Economiei propune asta printr-un proiect de ordonanță.
Secretarul de stat a amintit și de cele zece program naționale de la Ministerul Economiei, pe lângă cele din fonduri europene. Ultimele două vor începe după 15 august: SRL-D și Start 2016.
În ceea ce privește cele două programe, SRL-D oferă 10.000 de euro celor care sunt debutanți în afaceri, iar aceștia trebuie să vină cu un aport de 10.000 de euro, în timp ce Start 2016 oferă maximum 26.000 de euro, iar ei trebuie să vină cu 10%, trebuie să creeze două locuri de muncă și să le păstreze, apoi trebuie să reinvestească 50 la sută din profit.
„Am lucrat împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Fondurilor Europene pentru a pregăti o schemă pentru românii din diaspora care vor să se întoarcă în țară și vor să lanseze un business”, a adăugat Claudiu Vrînceanu, subliniind că aceste programe au creat peste 6.100 de locuri de muncă în ultimii ani. „Ar trebuie să ne uităm și la valoarea adăugată pe care aceste business-uri le aduc. Scopul este să ajutăm firmele să crească, nu doar să împarți bani în economie, să arunci cu granturi”, a precizat el.
Celelalte ediții ale emisiunii 24 de minute pot fi urmărite AICI.
Secretarul de stat pentru mediul de afaceri și IMM-uri Claudiu Vrînceanu a fost invitatul Adrianei Muraru la 24 de minute, de la ora 12:30.