Viitorul autostrăzii A8 este în pericol. Birocrația împiedică demararea lucrărilor

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
a8 tg neamt ungheni
Sursa: Facebook / Sorin Grindeanu

Proiectul autostrăzii A8, care leagă estul de vestul ţării, a intrat în impas, după ce documentația care trebuia depusă pentru inițierea procedurii de licitație nu a fost depusă de autorități.

Potrivit Agerpres, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a întârziat predarea documentaţiei către Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) pe tronsonul cuprins între Leţcani şi Ungheni, din judeţul Iaşi, iar din această cauză, scoaterea la licitaţie în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) pentru proiectare şi execuţie stagnează.

„Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane din autostrada A8 au trecut prin Consiliul de Administraţie şi au ajuns la SEAP. În momentul de faţă este o situaţie mai complicată pe tronsonul Leţcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa. În acest moment pe acest tronson există un blocaj. De aceea insist ca şi acest tronson să intre pe un făgaş normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului şi să le vedem pe SEAP", a declarat Cătălin Urtoi, preşedintele Consiliului de Administraţie al CNIR.

Autostrada A8, denumită şi Autostrada Unirii, va lega estul de vestul României. Cu o lungime totală de 304 kilometri, autostrada începe de la graniţa cu Republica Moldova, din Ungheni, şi face legătura cu Târgu Mureş. Pentru construcţia acestei autostrăzi sunt estimate cheltuieli în valoare de peste 4 miliarde de euro.