Metroul din Cluj va fi exclus din PNRR. Cine asigură finanțarea proiectului

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
metrou cluj
sursa: Inquam Photos / Cristi Vescan

Metroul de la Cluj va fi scos din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) dar s-a găsit finanţare din Programul de Transport şi din obligaţiuni "verzi", emise de statul român, a anunţat luni, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu.

Potrivit Agerpres, contravaloarea celor 300 de milioane de euro va fi mutată pe altă investiţie care este deja în execuţie şi produce cheltuieli.

„Probabil că săptămâna aceasta ar trebui să vină scrisoarea prin care suntem înştiinţaţi că vom avea o plată parţială, în mod oficial. Vom avea timp să răspundem o lună de zile şi decizia finală va fi luată probabil la finalul lunii noiembrie şi plata parţială. Am anunţat că vom avea o plată parţială în această cerere de plată 3. Sunt trei reforme care nu sunt îndeplinite din perspectiva Comisiei. Una are un impact economic major, cea cu microîntreprinderile.

Celelalte două sunt reforme pe care România chiar trebuie să le facă şi privesc guvernanţa corporativă. Un jalon care este la companiile din energie: 15 companii din energie care au o problemă din perspectiva numirii pe mandat a celor care construiesc Consiliile de Administraţie, Consiliile de Supraveghere. Un alt jalon, care deja a intrat în reluare, cel referitor la numirile de la AMEPIP (Agenţia de Monitorizare a Companiilor Publice, n.r.).

Pentru metroul de la Cluj se va găsi o finanţare. S-a găsit, de fapt, o finanţare în Programul de Transport. Va fi finanţat şi din obligaţiuni verzi emise statul român, în sensul transportului verde. Metroul de la Cluj va fi scos din PNRR ca investiţie, iar contravaloarea celor 300 de milioane de euro va fi mutată pe altă investiţie care este deja în execuţie şi produce cheltuieli", a declarat Câciu.

Oficialul MIPE a precizat că România nu are o problemă din perspectivă bugetară în ceea ce priveşte absorbţia de fonduri europene.