Grindeanu anunță noi progrese în privința infrastructurii rutiere: Sunt mari șanse ca proiectele să fie finalizate anul acesta

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
infrastructura rutiera romania
sursa: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a prezentat pe pagina sa de Facebook care este situația principalelor proiecte rutiere demarate în 2025.

Progresul fizic pe şantierul secţiunii 4 Tigveni - Curtea de Argeş din autostrada Sibiu - Piteşti (A1) este de 60%, iar dacă se menţine ritmul sunt mari şanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă.

Primul tunel forat pe o autostradă din România este aproape finalizat! Constructorul austriac este foarte bine mobilizat pe cei 9,86 km ai Secţiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeş) din autostrada Sibiu - Piteşti, unde se construieşte inclusiv un tunel în lungime de peste 1.300 de metri. Săpăturile pentru galeria de pe sensul Sibiu-Piteşti au ajuns la 1.193 metri şi la 1.026 metri la galeria de pe sensul Piteşti-Sibiu. Progresul fizic pe întregul şantier este de 60%. Dacă se menţine ritmul, sunt mari şanse ca la finalul acestui an să se circule pe autostradă, de la Piteşti la Bucureşti, pe mai mult de 140 km (după finalizarea lucrărilor şi pe ultimii 14,65 km ai Secţiunii 5, între Băiculeşti şi Curtea de Argeş)", a precizat Grindeanu.

Termenul contractual de finalizare a lucrărilor pe secţiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeş este 2027.

Totodată, indicatorii tehnico-economici pentru construcția unei legături între Drumul Expres Brăila-Galaţi şi Centura Municipiului Galaţi au fost aprobaţi joi, în şedinţa de Guvern.

„Acest nou drum cu 4 benzi (2 benzi pe sens), în lungime de 6,92 km, va asigura inclusiv accesul la Podul Brăila, iar construcţia lui va fi finanţată prin PT. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de peste 812 milioane lei, iar durata de execuţie este estimată la 24 luni", a notat Grindeanu pe Facebook.

Drumul de legătură dintre Drumul Expres Brăila-Galaţi şi Centura Galaţi va fi construit printr-un protocol încheiat între Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNAIR) şi Consiliul Judeţean Galaţi. Pe traseu vor fi construite inclusiv şase poduri şi pasaje.

Finanţarea obiectivului se realizează din fonduri externe nerambursabile - Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.