CNIR: Investiția pentru Drumul Expres Focșani - Brăila se ridică la aproape un miliard de euro. Finanțarea se face din fonduri europene
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis, spre validare, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP), documentaţia pentru proiectarea şi execuţia Drumului Expres Focşani - Brăila, o investiţie estimată la aproximativ un miliard de euro, finanţată din fonduri europene, potrivit Agerpres.
Drumul Expres Focşani - Brăila va avea o lungime de 73 kilometri, iar durata contractului va fi de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Contractul este licitat într-un singur lot.
„Drumul Expres Focşani - Brăila va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploieşti - Paşcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila - Galaţi (DEx 6), Tulcea şi Constanţa, iar contractul pentru proiectare şi execuţie va fi publicat în Sistemul Electronic pentru Achiziţii Publice (SEAP) într-un singur lot, devenind astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract.
Este o zonă de câmpie unde managementul de şantier trebuie foarte bine gândit, inclusiv sursele pentru materialele de umplutură. Din acest motiv, dar şi pentru a optimiza execuţia efectivă a şantierului am decis să-l scoatem la licitaţie într-un singur lot. Asta nu înseamnă că viitorul antreprenor nu va putea da în trafic segmente din acest drum care vor avea descărcări şi vor funcţiona independent. Totodată, am ales câteva criterii ce reprezintă un element de noutate pentru o asemenea lucrare de infrastructură, criterii care se vor regăsi în documentaţia de atribuire”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Drumul Expres va avea două benzi pe sens, acostament consolidat şi parapete de beton tip New Jersey pentru zona mediană. Pe traseu sunt prevăzute şase noduri rutiere şi 57 de structuri (poduri şi pasaje).