Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti a emis decizii de recalculare pentru 470.000 de pensionari

Redacția Digi Economic Data publicării:
pensii romania pensionari
sursa: shutterstock.com/

Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti (CPMB) a emis decizii de recalculare pentru 470.833 de pensionari, reprezentând toţi beneficiarii. În cazul a 17% dintre pensionari, au fost înregistrate scăderi ale pensiei, dar aceştia vor primi în continuare pensia stabilită pe legislaţia anterioară, astfel încât nu se vor înregistra scăderi efective.

„La nivelul Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti (CPMB) au fost recalculate, începând cu 1 septembrie 2024, un număr de 470.000 de decizii. Precizăm că în situaţia în care au fost pensionari care au constatat o scădere a cuantumului pensiilor începând cu 1 septembrie în această categorie intră pensionarii care au realizat stagii de cotizare mai mici de 25 de ani şi nu au beneficiat de puncte de stabilitate, precum şi cei care beneficiază de indemnizaţii sociale. Odată cu începerea distribuirii deciziilor de pensie de către Compania Naţională Poşta Română în cadrul fiecărei case locale de pensii au fost deschise ghişee suplimentare pentru relaţii cu publicul, au fost alocaţi funcţionari suplimentari, care să asigure relaţiile cu publicul şi aşa cum aţi constatat şi dumneavoastră pe holurile instituţiilor noastre au fost alocaţi o serie de funcţionari din cadrul Serviciilor Stabiliri Pensii pentru a răspunde întrebărilor şi a clarifica o serie de situaţii referitoare la recalcularea pensiilor conform Legii 360”, a spus Angela Lazăr, director executiv adjunct la Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, transmite Agerpres.

Potrivit datelor prezentate, s-au emis decizii de recalculare ce au fost comunicate beneficiarilor în procent de 100%.

Întrebată câte decizii de revizuire sunt la nivelul Municipiului Bucureşti, Angela Lazăr a afirmat că sunt 774 de decizii. Aplicaţia pentru realizarea lor este în curs de testare, iar de săptămâna viitoare vor fi emise. Numărul total de cereri este de 1.900, dar nu toate cererile depuse se soluţionează prin decizii de revizuire.

„Sunt foarte multe situaţii în care cererile respective se soluţionează prin răspuns administrativ. Noi bineînţeles că am conexat deciziile depuse până în prezent cu dosarele de pensie, le-am verificat şi emitem începând de săptămâna viitoare decizii de revizuire, iar pentru celelalte situaţii vom emite răspunsuri administrative, iar pensionarii vor avea dreptul de contestaţie, de 45 de zile, după ce vor primi noile decizii de revizuire şi desigur şi răspunsurile administrative, conform legii contenciosului administrativ se pot contesta în instanţă, dacă sunt nemulţumiţi de răspunsurile primite”, a spus Angela Lazăr.