Comisia Europeană impune taxe de până la 37,6% asupra importurilor de mașini electrice din China

Adam Gheorghe Data publicării:
china ue tarife
sursa: shutterstock.com/

Comisia Europeană a stabilit azi taxe compensatorii provizorii asupra importurilor de vehicule electrice cu acumulatori (BEV) din China, la nouă luni de la deschiderea unei anchete antisubvenție din oficiu. Pe baza acesteia, Comisia a concluzionat că lanțul valoric al BEV din China beneficiază de subvenționare neloială, ceea ce reprezintă o amenințare de prejudiciu economic pentru producătorii de BEV din UE. Ancheta a examinat, de asemenea, consecințele probabile și impactul acestor măsuri asupra importatorilor, utilizatorilor și consumatorilor de BEV din UE.

Consultările cu guvernul chinez s-au intensificat în ultimele săptămâni, în urma unui schimb de opinii între vicepreședintele executiv al CE, Valdis Dombrovskis, și ministrul Comerțului din China, Wang Wentao. Contactele continuă la nivel tehnic în vederea găsirii unei soluții compatibile cu reglementările Organizației Mondiale a Comerțului, care să răspundă în mod adecvat preocupărilor exprimate de Uniunea Europeană.

Taxele individuale aplicabile celor trei producători chinezi incluși în eșantion sunt:

  1. BYD: 17,4%;
  2. Geely: 19,9%;
  3. SAIC: 37,6%.

Alți producători de BEV din China, care au cooperat la anchetă dar nu au fost incluși în eșantion, fac obiectul taxei medii ponderate de 20,8%, în vreme ce pentru alte societăți necooperante este de 37,6%.

Aceste taxe provizorii se vor aplica începând cu 5 iulie 2024, pentru o durată maximă de patru luni. În acest interval de timp, trebuie adoptată o decizie finală cu privire la taxele definitive, prin votul statelor membre ale UE. Acestea vor vota aceste măsuri provizorii, cu majoritate simplă, nu mai târziu de 14 zile de la publicarea lor în Jurnalul Oficial.

După acest demers, taxele respective se vor aplica pentru o perioadă de cinci ani.