Studiu: Americanii evită să cumpere de la companii care se implică în politică

G.C. Data publicării: Data actualizării:
Consumatori, comert
sursa: shutterstock.com/

Tot mai puțini americani își doresc ca mediul de business să adopte poziții pe teme politice, arată un nou studiu realizat de firma globală de cercetare și consultanță Gallup și Bentley University. Totodată, consumatorii sunt mai reticenți în a cumpăra produse de la companii care susțin candidați politici.

Rezultatele sondajului realizat la sfârșitul lunii aprilie și începutul lunii mai, pe un eșantion de 5.835 de americani adulți, arată că doar 38% dintre respondenți consideră că firmele ar trebui să adopte o poziție publică pe teme curente, o scădere de 10 puncte procentuale față de 2022.

„Este posibil să asistăm la o schimbare, pe parcursul unei perioade de trei ani, din cauza oboselii,” a declarat Cynthia Clark, profesor de management la Bentley University, pentru Axios

În același timp, americani sunt mai puțin dispuși să cumpere produse de la companii care susțin candidați politici.

„Dacă susții un candidat, din oricare partid, este probabil să pierzi aproximativ de două ori mai mulți clienți decât ai putea câștiga,” a explicat Zach Hrynowski, cercetător senior la Gallup.

Pe măsură ce data alegerilor prezidențiale se apropie, companiile au început să fie mai puțin tolerante față de activismul la locul de muncă, reevaluând totodată pozițiile pe care le-au adoptat față de diversitate, echitate și incluziune. În ultimii doi ani, îngrijorările legate de creșterea economică lentă și ascensiunea inteligenței artificiale au început să domine interesele companiilor. Alegerile prezidențiale din Statele Unite ale Americii vor avea loc în luna noiembrie. 

Respondenții sondajului realizat de Gallup și Bentley University susțin că au mai multă încredere în liderii din mediul de afaceri decât în alte instituții, precum presă și guvern.