Se face autostradă pe Litoral și încă un pod nou la Agigea

Redacția Digi Economic Data publicării:
Litoral
Foto: Profimedia

O autostradă nouă de 30 de kilometri va fi construită în județul Constanța pentru a fluidiza traficul de mașini către stațiunile din sudul litoralului, până la Mangalia.

Cu un cost estimat de 1 miliard de euro(4,93 miliarde lei), ea va avea o lungime de 30 de kilometri și va ocoli localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August, având prevăzută pe traseu și construcția unui pod nou peste Dunăre la Agigea.

Tot proiectul ar trebui să dureze trei ani, de la ordinul de începere a lucrărilor. “În cadrul acestei variante de traseu, a fost propusă realizarea unui drum de legatură care să unească „Alternativa Techirghiol” cu pasajul existent peste DN 39 (debușare DN 39A în DN 39), prin realizarea unui nou pasaj, în vederea preluării traficului înscris pe ambele sensuri ale direcției Port (Ro-Ro) – Mangalia”, potrivit unui proeict de HG al Ministerului Transportului și Infrastructurii promovat în dezbatere publică.

Traseul autostrăzii presupune două benzi pe sens, cinci noduri rutiere și o viteză maximă de deplasare de 140 de km/oră. Iată descrierea proiectului: “.. după traversarea Canalului Dunăre - Marea Neagră, traseul își schimbă direcția spre Sud-Vest, trecând printre localitățile Techirghiol și Movilița, intersectând DN 38, la km 10+977.

În acest punct, a fost prevăzută amplasarea unui nod rutier de tip B, pentru asigurarea accesului în varianta traficului colectat din direcția Negru Vodă, Techirghiol, Potârnichea și Bărăganu.

În cadrul acestui nod rutier a fost amplasat și un Centru de Întreținere și Coordonare al Autostrăzii. Ulterior, traseul își schimbă orientarea spre Sud, ocolind pe la Est, localitatea Biruința, intersectând DJ 391 Tuzla – Biruința – Topraisar, la kilometrul 16+869 al obiectivului Alternativa Techirghiol și intersectează DJ 393 Techirghiol – Moșneni, la kilometrul 18+825, cu pasaj pe drumul județean pentru ca în dreptul localității Moșneni să se îndrepte către Sud-Est.

După intersecția DC5 23 August – Moșneni, la kilometrul 26+240 pe Alternativa Techirghiol, DC 5 a fost deviat printr-un pasaj care supratraversează Alternativa Techirghiol, ocolește pe la Est localitatea Dulcești și intersecția denivelată DJ 394, 23 August – Dulcești, la km 27+266 al Alternativei Techirghiol, (prin pasaj pe Alternativa Techirghiol care supratraveresează DJ 394).

Traseul se încheie la intersecția cu DN 39, km 30+590 (aproximativ km 34+770, kilometru existent pe DN 39).” În prezent, deplasarea către stațiunile din sudul litoralului se face pe E 87(înainte de traversarea Canalului Dunăre - Marea Neagră), între Agigea – 23 August, pe 25 de kilometri, la o viteză medie de 60 km/h.

În plin sezon estival, viteza de rulare este mult diminuată, câteodată putând dura și câteva ore să fie depășit acest tronson. Finanțarea acestei lucrări se face din programul european POT 2021 – 2027 și de la bugetul de stat.