UPDATE Podul Giurgiu - Ruse intră în reparații. Traficul de marfă și turistic către Bulgaria se va face pe o bandă - CNAIR

Redacția Digi Economic Data publicării: Data actualizării:
podul giurgiu ruse
Podul Prieteniei Giurgiu - Ruse. Foto; Profimedia

Podul de la Giurgiu-Ruse, administrat dual, va fi închis pe partea bulgară pentru reabilitare, timp de mai multe luni, începând cu 10 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic ce se realizează între România şi Bulgaria, a anunţat, miercuri, 3 iulie, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, într-o conferinţă de presă.

 

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

UPDATE 2 (5 iulie 2024): Lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei (Giurgiu - Ruse) încep pe data de 10 iulie, potrivit unei postări pe pagina de Facebook a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Agenţia de Infrastructură Rutieră a Bulgariei (RIA) precizează că toate lucrările vor dura doi ani.

Lucrările se vor desfăşura în timpul zilei, timp de 10-12 ore, în funcţie de specificul lor, şi nu va exista o oprire totală a circulaţiei, informează drumarii bulgari. Procesul de lucru va fi organizat şi desfăşurat astfel încât vehiculele să treacă în mod eşalonat în două două sensuri pe banda pe care nu se lucrează.

Lucrările sunt planificate în şase etape. În primele două se va efectua reparaţia majoră a structurii facilităţii de pe teritoriul bulgar. O porţiune de aproximativ 400 de metri va fi închisă pentru lucrări. Iniţial, va fi restricţionată circulaţia pe banda de intrare în Bulgaria, iar apoi pe banda de ieşire în direcţia România. Timpul estimat de finalizare a lucrărilor de reparaţie pe această secţiune este de aproximativ patru luni şi jumătate pentru fiecare dintre benzi.

Pentru o mai bună organizare a traficului, se vor monta semafoare adaptive. Acestea vor putea fi relocate şi pot fi amplasate în partea relevantă a podului în curs de reparaţie.


UPDATE: Cristian Pistol a venit ulterior cu o postare pe Facebook, în care a precizat că drumarii bulgari vor închide câte o bandă şi se va circula alternativ pe cealaltă bandă.

Stirea initiala:

"Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat dual, pe jumătatea românească de către CNAIR, iar pe jumătatea bulgărească de compania lor de drumuri. Noi am avut mai multe discuţii cu partenerii bulgari. Dânşii consideră necesar să înceapă închiderea totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic care se realizează între România şi Bulgaria. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare. Sunt alte rute alternative, inclusiv cu bacul, celălalt pod de la Calafat-Vidin - şi mai avem legăturile din Călăraşi, tot cu bacul. Podul va fi închis complet, nu se va folosi timp de două luni, aşa cum a anunţat partea bulgară, însă vom vedea cât vor dura aceste lucrări", a afirmat Pistol.

Întrebat dacă podul va fi închis doar pe o bandă, Pistol a subliniat că, din informaţiile pe care le deţine, acesta va fi închis complet.

"Important este să ai şi cu cine discuta. Colegii mei au încercat să aibă această discuţie cu omologii din Bulgaria. Din păcate, aşa cum a spus domnul Pistol, n-au acceptat decalarea lucrărilor şi n-au acceptat altceva", a adăugat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că pe partea română podul a fost reabilitat, însă cu această ocazie se vor face şi aici o serie de lucrări de întreţinere.

"Vom profita de închiderea lui şi vom face şi anumite lucrări de întreţinere necesare pe partea de pod română, dar lucrările noastre nu necesită oprirea circulaţiei", a subliniat şeful CNAIR.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, împreună cu directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a verificat miercuri stadiul lucrărilor la obiectivele de investiţii rutiere autostrada A0 Nord, lotul 3, şi autostrada A0 Sud - Centura Bucureşti, loturile 1 şi 3. După verificarea lucrărilor, ministrul Sorin Grindeanu a susţinut o conferinţă de presă.