Gigantul Thyssenkrupp anunță concedieri. Şeful diviziei de oţel pregăteşte personalul pentru tăieri ”dure” de locuri de muncă

G.C. Data publicării:
Thyssenkrupp
sursa: shutterstock.com/

Cei 27.000 de muncitori din divizia de oțel al Thyssenkrupp trebuie să se pregătească pentru tăieri de locuri de muncă, a declarat noul șef al diviziei pentru un ziar german, pregătind astfel terenul pentru concedieri majore.

„Sunt necesare tăieri dure. Trebuie să devenim mai profitabili”, a declarat Dennis Grimm, purtător de cuvânt al consiliului executiv al Thyssenkrupp Steel Europe (TKSE), într-un interviu acordat publicației Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ), potrivit Reuters.

„Situația actuală de pe piață s-a deteriorat din nou în ultimele luni și, din păcate, nu există semne de redresare.”

Grimm a declarat că, în prezent, se dezvoltă un nou plan de afaceri pentru TKSE și nu este clar câte locuri de muncă ar putea fi afectate.

„Nu putem încă să stabilim o cifră exactă cu privire la câți oameni vom avea odată ce planul de afaceri va fi finalizat și negocierile cu reprezentanții sindicatelor vor fi încheiate. Dar vor fi mai puţini decât astăzi”, a spus Grimm pentru WAZ.

În luna august, Bernhard Osburg, CEO-ul diviziei de oțel, și-a anunțat decizia de a părăsi compania, împreună cu Sigmar Gabriel, președintele consiliului de supraveghere. De asemenea, doi alți directori din cadrul diviziei de oțel și trei membri ai consiliului de supraveghere și-au anunțat demisia, potrivit Euronews.

Demisiile au fost declanșate de o bătălie continuă pentru preluarea controlului la Thyssenkrupp, după vânzarea parțială a diviziei de oțel către miliardarul ceh Daniel Křetínský. În aprilie anul acesta, s-a anunțat că Křetínský va cumpăra un pachet de 20% din afacerea cu oțel, cu posibilitatea de a achiziționa încă 30%.

Divizia de oțel a grupului se confruntă cu dificultăți din cauza competiției cu producătorii din Asia cu produse mai ieftine, o situație agravată de creșterea prețurilor la energie în Europa.

Cererea scăzută din partea producătorilor auto europeni a afectat, de asemenea, vânzările, în timp ce cerințele pentru tranziția verde presupun investiții mai mari.