Live

UE cere ca Facebook și TikTok să eticheteze postările deepfake generate cu AI, înainte de alegerile europarlamentare din iunie

Data publicării:
UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, pe rețelele sociale. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto. Profimedia Images

Comisia Europeană a cerut marilor rețele sociale, precum TikTok și Facebook, să eticheteze în mod clar publicitatea politică și să reducă „viralitatea conținutului” care amenință integritatea alegerilor europarlamentare din iunie, cum ar fi postările deepfake generate cu inteligența artificială, scrie Deutsche Welle.

Uniunea Europeană (UE) a cerut marți ca Facebook, TikTok și alte site-uri de socializare să pună capăt falsurilor generate de inteligența artificială înainte de alegerile europene din iunie.

Comisia Europeană, brațul executiv al UE, a publicat un regulament pentru marile site-uri înainte de alegerile europarlamentare din această vară, după ce Bruxelles-ul a devenit deosebit de precaut cu privire la impactul „manipulării” și „dezinformarii” rusești asupra alegerilor europene.

„Cu orientările de astăzi, folosim pe deplin toate instrumentele oferite de DSA pentru a ne asigura că platformele își respectă obligațiile și nu sunt utilizate abuziv pentru a manipula alegerile noastre, salvând în același timp libertatea de exprimare”, a declarat comisarul european pentru zona digitală, Thierry Breton, referindu-se la Legea privind serviciile digitale (DSA) a UE.

UE va efectua teste pe platformele sociale înainte de europarlamentare

Comisia spune că cele mai mari platforme de social media ar trebui „să evalueze și să atenueze riscurile specifice legate de AI, de exemplu prin etichetarea clară a conținutului generat de AI”, cum ar fi deepfake-urile.

Aceasta a recomandat ca marile platforme să promoveze informațiile oficiale despre alegeri și să „reducă monetizarea și viralitatea conținutului care amenință integritatea proceselor electorale” pentru a diminua orice risc.

UE consideră că publicitatea politică „ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare”, înainte de intrarea în vigoare a unei legi care se anunță a fi mai dură, în 2025. Comisia a cerut platformelor să pună în aplicare mecanisme „pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a prezenței la vot”. "

UE va efectua „teste” cu platformele relevante la sfârșitul lunii aprilie. Alegerile europene au loc în perioada 6-9 iunie.

Editor : M.I.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Albania interzice TikTok timp de un an, după uciderea unui adolescent. Premierul acuză platforma că alimentează violența

Ce spune firma care a derulat campaniile pe TikTok ale PNL despre legătura cu Călin Georgescu

Trump amenință UE cu taxe, dacă nu cumpără mai mult petrol și gaze din SUA. Cât importă europenii de la americani

Viktor Orban pozează în pacifist și acuză liderii europeni că „susțin războiul, migrația și problemele de gen”

Partenerii noștri