FOTO&VIDEO. Dunărea, secată până la un nivel aproape istoric. Glumele care se fac la Budapesta
Apele Dunării au scăzut la un nivel aproape de minimul istoric. De vină sunt lipsa precipitaţiilor şi temperaturile anormal de ridicate din această toamnă. Între Serbia şi Ungaria circulaţia navelor e aproape blocată, iar pe sectorul românesc 20 de praguri de nisip fac navigaţia o aventură. La Porţile de Fier, producţia de energie a scăzut, din acelaşi motiv, cu 20%.
Podul Prieteniei, cu pilonii „dezgoliți” din cauza Dunării secate
La Zimnicea, poți să traversezi Dunărea la pas până la bulgari
Lasconi: „Voi discuta cu toate partidele, dar guvernare se poate face doar cu centru-dreapta”
Emil Boc consideră că schimbările în PNL sunt „făcute la timpul lor”
Incertitudine pe bursă după ce Călin Georgescu a câștigat primul tur
Despăgubiri de 350.000 euro și închisoare cu suspendare în cazul tragediei din Bihor: doi tineri au murit, fetița lor scăpând cu viață
Discursul Elenei Lasconi, după ce a intrat în turul II al alegerilor prezidențiale
Ilie Bolojan anunță că PNL o susține „fără nicio negociere” pe Elena Lasconi, în turul II
Care sunt destinațiile la modă printre români pentru „day trip-uri”
Nivelul apei Dunării a început să scadă treptat încă din vară.
Aceste imagini au fost surprinse în urmă cu câteva zile, în Parcul Naţional Duna Drava din Ungaria. Epava unei nave a apărut din ape, la 60 de ani de când fusese văzută ultima dată.
La Budapesta, Dunărea măsoară doar 144 de cm. Oamenii au coborât la picnic în albia fluviului, dar şi pentru o serie de fotografii care vor face istorie.
De altfel, pentru că nivelul Dunării e atât de scăzut, încât apar din apă tot felul de obiecte nedezvăluite până acum, pe rețelele de socializare au început să circule și glumele.
Un internaut a montat o fotografir a navetei Millenium Falcon din Star Wars ca și cum s-ar vedea de pe un pod din Budapesta pe fundul apei:
La fel arată fluviul și pe curs în jos, în Serbia, la Novi Sad. Între Serbia şi Ungaria pot circula doar navele cu pescaj mic.
„Se circulă cu dificultate şi când apele sunt la -13, acum sunt cu 70 sub nivelul navigabil şi, totuşi, navele pot circula între porturile sârbeşti fără probleme”, spune șeful portului Novi Sad, Boris Oreb.
La fel de greu se circulă şi pe sectorul românesc al Dunării. La Calafat şi Corabia debitul fluviului a scăzut drastic. Nu mai puţin de 20 de praguri de nisip au de evitat navigatorii, dar nu toţi reuşesc.
La Călăraşi, o barjă a eşuat. Şi tot de frica apelor mici, bacul care făcea legătura între Călăraşi şi Silistra stă tras la mal. Oamenii trec Dunărea cu barca.
„Este oprit pentru ca nu au asigurate adâncimile”, spune Romeo Băcescu, șef al Agenției pentru Căi Navigabile.
Nivelul scăzut al Dunării a scos la iveală o epavă. Un telespectator Digi24 a surprins vaporul abandonat.
Şi, tot în zonă, se vede cum fluviul a devenit... şosea.
Nu doar navigaţia pe Dunăre reprezintă în această perioadă o problemă. Producţia de energie în hidrocentralele de la Porţile de Fier a scăzut cu 20% din cauza nivelului scăzut al Dunării.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News