Live

NASA vrea să dezvolte un avion supersonic care să ducă pasageri de la Londra la New York într-o oră și jumătate

Data actualizării: Data publicării:
Prototipul avionului supersonic X-59 al NASA. Foto: Profimedia

NASA a atins o nouă piatră de hotar în planurile sale de a dezvolta avioane supersonice de pasageri care să poată parcurge distanța Londra-New York în mai puțin de o oră și jumătate, relatează Business Insider.

Agenția
spațială americană a anunțat că Boeing și Northrop Grumman au primit contracte pentru a dezvolta planuri pentru ca „zborurile Mach 2-plus să devină realitate”.

Companiile, împreună cu alți parteneri din industrie, vor dezvolta concepte pentru avioane care ar putea ajunge până la 4.900 de kilometri pe oră, adică până la Mach 4.

Prin comparație, aeronavele moderne zboară cu aproximativ 960 de kilometri pe oră, conform NASA. Concorde, un avion supersonic care făcea curse între Europa și SUA, dar care a fost scos din circulație în urma unor accidente aviatice grave, avea o viteză maximă de croazieră de aproximativ 2.150 de kilometri pe oră, peste Mach 2.

NASA a ajuns la concluzia că există o piață pentru zboruri de pasageri supersonice pe aproximativ 50 de rute de zbor comerciale.

Proiectele vor fi „cu adevărat importante” pentru strategia de zboruri de mare viteză a NASA, a spus Mary Jo Long-Davis, managerul Proiectului Tehnologic Hipersonic al NASA.

Anunțul vine în condițiile în care NASA începe să-și testeze propriul avion supersonic.

X-59 al NASA, dezvoltat împreună cu Lockheed Martin, a fost proiectat pentru a sparge bariera sunetului, reducând în același timp boomul sonor puternic la un zgomot ușor, a anunțat agenția într-un comunicat, luna trecută.

Acesta este un experiment important, deoarece zborurile supersonice non-militare deasupra uscatului au fost interzise de peste 50 de ani în SUA.

Interdicția, implementată în 1973, a fost „puternic influențată” de sondajele de opinie care spuneau că oamenii erau adesea surprinși și speriați de zgomotul puternic făcut de avioanele supersonice.

Un boom sonic poate produce aproximativ 110 decibeli, aproximativ aceeași intensitate ca o explozie sau un tunet puternic, potrivit NASA.

Cu X-59, NASA dorește să stabilească noi standarde de zgomot pentru zborul supersonic, reducând „exploziile sonice enervante la ceva mult mai silențios”, a spus John Wolter, cercetător în cadrul proiectului X-59.

NASA a declarat că X-59 este acum supus unor teste la sol pentru a se asigura că este sigur pentru zbor. Agenția își propune să zboare cu X-59 peste anumite comunități în 2025 pentru a vedea dacă zgomotul este acceptabil.

„Suntem gata să scriem un nou capitol în istoria zborului supersonic, făcând călătoriile aeriene pe uscat de două ori mai rapide, dar într-un mod sigur, durabil și mult mai silențios decât înainte”, a spus Peter Coen, un oficial din cadrul NASA.

Editor : M.B.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

S-a cerut o măsură radicală, înaintea pronunțării deciziei de un trilion de euro: ”Să oprească tot. Mulți vor muri”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

China dezvăluie un bombardier stealth fără pilot cu autonomie de zbor de 15 ore

Avionul chinezesc J-20, la concurență cu F-35 american. Detaliile din carlingă care dezvăluie tehnologiile „Dragonului Puternic”

Un avion cu pasageri a fost lovit de gloanțe, în timp ce zbura spre Haiti. Un însoțitor de bord a fost rănit

VIDEO Un avion s-a întors pe aeroportul din Roma, după un incendiu la motor. Problema ar fi fost provocată de ciocnirea cu o pasăre

Partenerii noștri