Volkswagen și disputa mutării investiției din Turcia. Când trei se ceartă, al patrulea câștigă
Toată euforia generată de amânarea decizei de investiții a Volkswagen în Turcia este inutilă. Grupul din Wolfsburg începe să gândească pragmatic, iar pragmatismul în cazul de față se numește... Slovacia.
Investiția din Turcia este în mare pericol, dar regândirea planurilor s-ar putea să însemne de fapt concentrarea pe o unitate deja existentă, cea de lânga Bratislava.
Automobilwoche anunță că boardul Volkswagen are mai multe opțiuni pe masă, iar cea mai fezabilă ar fi folosirea și extinderea unei facilități existente. Avantajul principal ar fi proximitatea, scurtarea lanțului către piețele de desfacere.
Consiliul de Administrație trebuie să ia o decizie rapid, pentru că fabrica sau noile linii de asamblare trebuie să fie operaționale pâna în octombrie 2022. În cadrul boardului, șeful guvernului din landul Saxonia inferioară se opune vehement unui uzine în Turcia, mai ales după decizia Ankarei de a invada Siria. Guvernul local este o voce puternică în conducere, cu un pachet de 20% din Volkswagen. Sindicatele, la rândul lor, puternic reprezentate în Consiliu, îi pot fi aliat.
Ce se întâmplă cu VW Passat?
Fabrica de lânga Bratislava produce SUV-rile VW Touareg și Audi Q7 și mai are linii pentru subcompactele Seat și Skoda Citigo. Acest segment are vânzări dezamăgitoare, iar producția ar urma să înceteze. Practic, se va face loc pentru a aduce modelul Passat, cel care urma să fie făcut în Turcia. Actualul centru de producție al Passat, uzina din orașul german Emden, va trece la vehicule total electrice în 2022.
Luptă în industria auto
Românul care îi impresionează pe belgieni cu muzica sa
Prima apariție a lui Klaus Iohnanis după demisie
Concedieri pe bandă rulantă în România. Care sunt industriile afectate
Lider PSD: Moțiunea nu va avea nicio șansă
Amenzi de peste 42.000 de lei după meciul Dinamo-Farul
Sârbii cer în stradă demisia președintelui Vucic
Generalul Zisu, despre ceasurile de lux găsite la percheziții
Valeriu Stoica, fost președinte PNL, spune ce ar trebui să facă Ilie Bolojan la Cotroceni
Trecerea Passat-ului la o uzină deja existentă nu exclude, totuși, construcția unei noi facilități de producție. Grupul german ar mai avea nevoie de linii de asamblare pentru alte modele. Pentru Turcia, pe lânga sedanul clasic al mărcii mai avea în plan și asamblarea Skodei Superb sau a SUV-ului Karoq. Planurile sunt în refacere și este posibil să existe o investiție, poate de mai mici dimensiuni față de suma inițial anunțată de 1,3 miliarde de euro.
După problemele din Turcia, România, Bulgaria și Serbia au plusat cu promisiuni de facilități. Belgradul a mers chiar la extrem: a anunțat că orice oferă o țară, va dubla oferta.
(sursa: Business Club)
Citiți pe această temă:
Secretar de stat: România a avut cea mai bună ofertă de ţară pentru Volkswagen
Orban, despre interferența PPE privind deschiderea unei fabrici Volkswagen: Informația e falsă
Dăncilă afirmă că PNL nu susține înființarea unei fabrici Volkswagen în România: Voi vorbi cu Merkel
Editare web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News